Gå til innhold

3dMax. Har ere råd eller tips å dele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt noen timer på 3dmax, har til og med greid å lage en kopp, men jeg har glemt hva jeg gjorde for å få laget den! :!:

Men til saken... Er det noen her som som har efaring med dette programmet?

Hva begynte dere med? Eller har dere noen tips eller råd til en uefaren 3dmax-n00b?

Jeg sliter med å fine noen nybegynner-tutorial's, vett dere om noen fine sider som jeg kan finne det?

Takker for svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvordan får jeg det objektet jeg laget til å få den fargen som jeg finner i material editor? Jeg får det fanken ikke til! :hrm:

Greier ikke å dra fargen jeg vil ha til objektet eller noe av det andre de viser i den hjelpevideoen som man kan velge når man starter programmet...

Endret av The_Free_Man
Skrevet (endret)

Holder på med denne, men har et problem...

Hvorfor får jeg ikke opp smoth + highlights og wireframe når jeg høyreklikker slik som vist på denne siden? http://www.3dvalley.com/tutorials/lcdmon/lcdmon.shtml

Nesten hver tutorial jeg finner så er det noe drit jeg ikke finner...! :mad:

Viss ingen kan svare på det.. Vett dere om en UBER nybegynner tutorial til 3d max9?... :ermm:

Endret av The_Free_Man
Skrevet

Jaja. Har laget ei skuffe. :!:

Fikk søren ikke til og overføre materiale som jeg ville ha, lastet ned jpg-bilde av det jeg skulle ha. Hvordan får jeg 3dmax til å godta dette?

Uansett så slenger jeg inn et bilde... Men ikke vær for kritiske viss dere føler for å si noe. Det første jeg har laget. :p

post-86468-1165527574_thumb.jpg

Skrevet (endret)

Max 9 er kommet :thumbup:

For å få materialet på valgt objekt/område trykker du på assign material to selection.(Er den knapp nr 3 i øverste rad i Material editoren) Etter det så trykker du på Show map in

viewport knappen.(Den sjakk mønstrete terningen.)

Bra start det der, har du brukt tutorial?

anbefalte sider:

Cgsociety.org

Area

MaxUnderground

Endret av TommyTheGun
Skrevet
Holder på med denne, men har et problem...

Hvorfor får jeg ikke opp smoth + highlights og wireframe når jeg høyreklikker slik som vist på denne siden? http://www.3dvalley.com/tutorials/lcdmon/lcdmon.shtml

Nesten hver tutorial jeg finner så er det noe drit jeg ikke finner...! :mad:

Viss ingen kan svare på det.. Vett dere om en UBER nybegynner tutorial til 3d max9?... :ermm:

7432536[/snapback]

Du må høyreklikke der det står top, ellers kan du bruke F3 og F4 til samme funksjoner. Tutorialsene som følger med Max er meget bra.

Skrevet (endret)
Max 9 er kommet 

For å få materialet på valgt objekt/område trykker du på assign material to selection.(Er den knapp nr 3 i øverste rad i Material editoren) Etter det så trykker du på Show map in

viewport knappen.(Den sjakk mønstrete terningen.)

Bra start det der, har du brukt tutorial?

Ja jeg brukte tutorial, men måtte plassere tinga med egen hjelp. Måla som stod stemmte ikke. Begynte litt feil ser du. :p

Har og lagt lysestake. Faktisk såg den grei ut formmessig, men nå det gjelder material så suger jeg.

Skulle lage noe greier med HDR-plugin, men fikk ikke den heller til å fungere.

Skulle og gjøre noe i photoshop for å gjøre lysestaken ferdig, men jeg har ikke en snøring på photo shop... :(

EDIT; Greide faktisk å legge til betre texture på den komoden, men jeg greier ikke å lage tre-texture som reflekterer lyset skikkelig....

Men pcen er formatert så har mistet det jeg har laget, ellers skulle jeg gjerne slengt inn lysestaken. Var nesten litt kry av den. :p

Endret av The_Free_Man
  • 4 uker senere...
Skrevet

Hvordan fungerer partikel systemet ''eller hvordan jeg skal beskrive det'' i 3ds max?

Feks, har prøvt å lage eksplosjon, men jeg fatter ikke en dritt. :!:

Ingen av tutorialene jeg har funnet er noe bra, og jeg får det ikke til å fungere...

Noen som kan forklare meg litt, ta gjerne kontakt gjennom msn viss du føler for det. Eller sleng ut link til noen tutorials som forklarer dette på en grei måte.

Har samme problem når det gjelder vann,røyk,vind,gravitasjon osv... :ermm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...