bucketofcack Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Hallo! Noen som vet om man kan konvertere DVD-Shrink filer (AUDIO_TS og VIDEO_TS mappene) til DivX uten å måtte brenne de ut på DVD først? Fant ikke dette alternativet i DVD_Shrink og har googla i flere timer allerede, hjelp! Er helt noob på codecs og slikt..
Torbjørn T. Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Du kan gjere det med AutoGK. Som input-fil vel du ei av IFO-filene som ligg i VIDEO_TS-mappa.
bucketofcack Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 (endret) Takk for hjelpa incanus! Fungerte som bare juling! EDIT: Burde jeg bruke Xvid eller DivX? Endret 2. desember 2006 av bucketofcack
Torbjørn T. Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Tja, har lest at nokon meiner XviD er betre, men eg veit ærleg talt ikkje kva som er best.
bucketofcack Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Satt på 3 filmer til konvertering kl 2200 i går kveld og de var først ferdig kl 6 i morres. Tok ikke det litt langt tid? har en Athlon@2,4Ghz og trodde ihvertfall den fortsatt fungerte..
Ondskapen Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Det tar ganske lag il og konvertere. Kommer mer an på ram en cpu... (hvis jeg ikke husker helt feil)
Torbjørn T. Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Det tek lang tid, dels fordi AutoGK bruker 2-pass encoding. Det vil seie at den går gjennom heile videoen to gonger, for å få ei meir effektiv komprimering og betre kvalitet.
Blib Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Konvertering av film har vel uansett også alltid vært Intel sin sterke side, ikke AMD. Har selv en 4400+ x2 og bruker ca 2 timer på en 2 timers film. Tusen takk til incanus forresten for tipset, har ca 30 filmer jeg har trengt å konvertere selv. Har aldri tenkt på å laste inn .IFO-fila, har bare prøvd med VOB-filene før som gav meg 4 filmfiler :/
eternal Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 (endret) Hvis du bruker Target Quality får du 1 pass som tar halve tiden. Endret 3. desember 2006 av eternal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå