Gå til innhold

Problemer med utskrift på CD/DVD


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Canon PIXMA IP 5200. Når jeg skriver ut på CD/DVD-plater klarer jeg ikke å få skriveren til å printe helt ut til kanten av plata, eller å skrive langt nok inn. Så resultatet er en tynn hvit stripe ytterst, og en noe bredere hvit ring innerst mot midten. Jeg bruker det medfølgende CD-LabelPrint (versjon 1.2.1) programmet.

 

Noen som har erfaringer med andre program som er kompatible slik at jeg unngår dette problemet, eller vet en løsning for å ordne dette på andre måter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg forstår det ut fra tidligere svar skal jeg "adjust sircle size". Dette har jeg alt prøvd, og problemet er at det går bare an å justere bitte litt. Jeg får fortsatt en hvit ring ytterst og innerst.

 

Er det derfor noen som har andre program å anbefale som jeg heller kan bruke?

Lenke til kommentar
jeg har en ip4200, regner med at det er med samme software på den og. Jeg stiller på maks på yttersirkelen, da blir utskriften helt ut på plata. men har enda en cm igjen i innersirkelen fordi da.

7420282[/snapback]

 

Det er vel det samme problemet som jeg opplever. Har også fortsatt en mm å gå på når det gjelder ytterringen...

 

Det er litt kjipt, for programmet i seg selv er så snabla enkelt og kjapt. Tar kort tid å legge inn bilde, skrive tekst, og printe ut...

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg fant løsningen! Spurte Cannon support.

 

"Åpne CDLabelPrint, New, File, Select Paper..., marker CDlabelprint, klikk New, angi ett navn til din egendefinerte størrelse (projekt), angi størrelsen (fra 17mm til 118mm) på indre og yttre sirkel og klikk OK"

 

That's it!

 

Nå ble alt så meget bedre! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...