Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til B R A lyd i Golf2


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal ha/vil ha noe bra lyd i min golf2...vil ha noe som knaller bra...skal ha to høytalere fremme i dørene og to bak i hattehyllen...så en forsterker og en sub må eg vel ha?

 

Vil ha noe som dunker godt,men også noe som gjør at du hører hva de synger å ikke bare dunkingen...

 

Har INGEN peil på sånt...så kan noen hjelpe meg med ett BRA oppsett..helst ikke til mer enn 10.000kr...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trenger ikke høytallere bak om du skal ha sub, om du har et bruktbart frontsett så gjør det susen.. Vær egoistisk og tenk mest på deg selv.. Har du f.eks 6"x9" i hatthylle vil membranet på dem bli ødelagt av subben.. er du uansett fast bestemt på å ha høytallere bak så bruk noen små toveis høytallere som du setter i dørene, da slipper du å ødelegge høytallerene..

 

I min Golf 2 har jeg en skjit spiller, et frontsett og en 2kanals forsterker som e brukoblet til 250W (RMS) ... Står 500W max men det er bull... en 12" fra Pioneer på 500W RMS.. dette gir mer en nok lyd både til deg og de bak... :p

 

CD spilleren er viktig for god lyd, en spiller fra Pioneer eller Alpine til rundt to glade lakser (2000,-) gjør sikkert susen.

 

Setter meg på nett og leter frem en god "pakke" til din golf 2 right away...

Lenke til kommentar

Spiller - 2190,-

 

Frontsett - 1890

 

12" Sub - 1990

 

Forsterker - 2690

 

8760,- kom det på, og da får du en forsterker som spiller 12"ern til f**ns om du vil! ;P

 

Nå mangler du bare kasse til 12", kabelkit og tid til å montere! =P

 

Du kan også gå innom installbay.no og sjekke, der har de leverandører som Soundstream, Fusion og Earthquake. Anlegg som er "matchende".. F.eks Frontsett, sub og forsterker i knæsj grønnt... =P

Endret av WonderChild
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal tenke litt fort over det der du anbefalte vil jeg si at den forsterkern ikke er i nærheten av å drive den subben. Sats på en litt kraftigere sak.

 

Spilleren han anbefaler er grei nok, men du kan også se litt nærmere på Alpine. De lager også gode saker.

 

Når det gjelder frontsette, tror jeg heller du skal se litt nærmere på Focal eller Morel. Disse ville jeg tro er litt bedre enn Pioneer. Sier ikke Pioneer er dårlig, men til den prisen finnes det ting som er bedre.

 

Subben er for så vidt grei den og, men igjen, det finnes andre ting som er bedre. Selv foretrekker jeg MTX subber, men det finnes også mye annet godsaker der ute. Som RE, Soundstream.

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal tenke litt fort over det der du anbefalte vil jeg si at den forsterkern ikke er i nærheten av å drive den subben. Sats på en litt kraftigere sak.

 

Spilleren han anbefaler er grei nok, men du kan også se litt nærmere på Alpine. De lager også gode saker.

 

Når det gjelder frontsette, tror jeg heller du skal  se litt nærmere på Focal eller Morel. Disse ville jeg tro er litt bedre enn Pioneer. Sier ikke Pioneer er dårlig, men til den prisen finnes det ting som er bedre.

 

Subben er for så vidt grei den og, men igjen, det finnes andre ting som er bedre. Selv foretrekker jeg MTX subber, men det finnes også mye annet godsaker der ute. Som RE, Soundstream.

7418631[/snapback]

 

2x1000WATT 4ohm (brokoplet) ikke nok til å drive en sub som trenger 1000W RMS?

 

:hmm:

 

Skeptisk...

Lenke til kommentar

Vil heller si det slik:

 

BOSS?

 

Skeptisk! Der har du et merke hvor kvaliteten i høyeste grad bør tolkes utfra den norske betydningen av navnet...

 

Det finnes mye bedre saker enn det der på markedet....

 

Watt er ikke alt, det er viktigere med en skikkelig strømforsyning som evner å takle dynamikken i musikke og formidle denne ved å ha kontroll på elementet.

Lenke til kommentar

dessuten stod det ingen plass på den siden at det var 2 x 1000 watt RMS den ga, bare at den klarte 1000 watt. den forsterkern ville skuffe.. Til sammenligning. en Rockford Fosgate Punch forsterker jeg hadde var rated til 400 watt rms, men maxen på den var 1200 watt. Så hvis vi tar med at Rockford er en god del bedre enn Boss, og at den bare var på 1000 watt. Kan vi si at i rms gir den der i bro koblet 250 til 300 watt rms, og det er en hel del mindre enn det elementet skal ha. Og strømforsyningen i den der forsterkern tror jeg ikke er man til oppgaven.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Spiller - 2190,-

 

Frontsett - 1890

 

12" Sub - 1990

 

Forsterker - 2690

 

8760,- kom det på, og da får du en forsterker som spiller 12"ern til f**ns om du vil! ;P

 

Nå mangler du bare kasse til 12", kabelkit og tid til å montere! =P

 

Du kan også gå innom installbay.no og sjekke, der har de leverandører som Soundstream, Fusion og Earthquake. Anlegg som er "matchende".. F.eks Frontsett, sub og forsterker i knæsj grønnt... =P

7410552[/snapback]

 

 

jeg hadde droppet den suben og lagt på to sånne: :thumbup:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309655

Lenke til kommentar

www.morel.no oppsett

Komponentsett

Morel Pulse 6. 6,5" 2-way system. Pris pr. par NOK 1 998.00

 

Subwoofere Her ville jeg valgt hvertfall 2 stk

2 stk Resonant Engineering SR10 NOK 998.00

eller

1 stk Resonant Engineering SE10 NOK 1 598.00

 

 

Forsterker til komponentsett

US Amps XT800.2 2x100 watt RMS NOK 1 398.00

 

Forsterker til subwoofere

US Amps XT4000 NOK 3 298.00

 

CD-spiller

http://www.pioneer.no/no/products/25/121/6...30MP/index.html

Denne får du til rett over 1000kr noen plasser.

 

Så totalt sett da uten kabler så havner du på rett under 10 000kr uansett om du velger 1 eller 2 subber.

------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------

www.pioneer.no oppsett

Komponentsett

http://www.pioneer.no/no/products/25/131/2...176C/index.html

 

Subwoofere

2 stk http://www.pioneer.no/no/products/25/130/2...6DVC/index.html

 

Forsterker til komponentsett

http://www.pioneer.no/no/products/25/29/18...200T/index.html

 

Forsterker til subwoofere

http://www.pioneer.no/no/products/25/29/18...200M/index.html

 

Og samme CD-spiller som i den andre pakken.

 

Totalt for pioneer pakken, ca 10500kr pluss kabler.

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar
hva er det med dere og pioneer? i utlandet er det et billigmerke uten sidestykke :|

7563192[/snapback]

Ja da kjenner ikke du mye til Pioneer hvertfall, men så er sikkert ikke du så involvert i bilstereobransjen / bilstereobrukerene...

 

Pioneer sine bilstereo biler enten det er dB-drag eller EMMA (fin lyd) så vinner de mye, dB-drag bilen de har spiller høyest i verden..

 

Og du kan lese litt mer om Team Pioneer her (fin lyd bilene):

http://www.pioneer.no/no/campaign/products/teamPioneer.html

 

Pioneer har vel også en STOR andel av ettermarkedsbiten når det gjelder headuniter.

Samt at de har høyttalere som yter MEGET bra til prisen de har om man sammenligner med andre merker i Norge.

 

Så kom ikke her å si at Pioneer er no billig drit i utlandet, det selges mye over det hele...

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...