Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Finnes det en SUV for førstegangs kjøper?


Anbefalte innlegg

Holder på med lappen på bil nå og leter derfor i den sammenheng etter en bil jeg kan kjøpe meg. Jeg har satt en maks pris på 30 000 og ikke under 10 000.

 

Jeg digger også store 4wd (SUV) stor fart er ikke et must for meg.

Noen som evu har forslag til grei bil som ikke koster skjorta og sammtidig ser litt Ok ut!?.

 

Biler som jeg liker: Jeep, Land Rover Freelander, etc (Mange av disse bilene koster alt for mye for meg.)

 

Om du skulle ha andre forslag til bil som er bra og driftssikker så er det bare og komme med de.

 

Edit!

 

Vanlige person biler er også aktuellt som f.eks Audi 80 etc (har sett mye på en sånn bil)

 

Takker for svar.

Endret av darapa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, du har jo alltids Chevrolet Suburban. Ikke regn med pene eksemplarer, men kvaliteten er rimelig bra. Større SUV skal du lete lenge etter.

Ellers så har du jo kanskje noen pickuper da, men det er jo ikke SUV igjen da...

Prisen som du har satt er jo litt vanskelig da de fleste "SUV" har 4-hjulstrekk, og dermed går prisen opp i forhold til mange andre biler. I tillegg så føler vel folk at det er tryggere å kjøre dem, og da går prisen ytterligere opp. Lykke til uansett.

Lenke til kommentar

En SUV til 30.000 tror jeg blir vanskelig. Du kan jo dumpe borti en type Pajero, Patrol e.l, men det er jo mer jeep enn SUV. Det finnes sannsynligvis endel av disse, men da har de nok gått stygglangt og du må nok regne med å få med endel stålmark på kjøpet. Men uansett, lykke til.

Lenke til kommentar

Du har jo f.eks Chevrolet Blazer av gammel type i den prisklassen. Et eksempel: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...55&pos=9&tot=44

 

Du får også tak i noen Jeep Cherokee'er. Eksempel: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...73&pos=7&tot=10

 

Deletilgang er null problem og hvis du ikke har noe i mot å bruke nettet, så er det billig å skaffe fra USA også.

 

Edit: Forvent et forholdsvis høyt bensinforbruk... Ekke så ille forsikringer da.

Endret av TomasK
Lenke til kommentar

Problemet med dette, er at du da må kjøpe en eldre SUV, og gamle SUVer er ikke noe å samle på. :)

 

En generalisering, men likevel.

 

Krenger, tipper, kjører dårlig, dårlige motorer osv. Hadde du hatt rundt hundre tusen kunne du kjøpt en Mk1 RAV4 som virkelig er en grufull bil, men utrolig pålitelig.

 

Kjøp noe mindre, vil du ha SUV? Vent til du har råd til en dyrere og bedre. :)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Krenger gjør vel alle gamle vanlige biler, og det er skrekkelig skjeldent vi ser slike biler som er tippet rundt, med mindre det er snakk om i 4x4 løypa. R6 4 liter'n i Jeep og 4,3 V6'ern i Chevy er rimelig holdbare også. Og når vi først er inne på holdbarhet: aksler o.l. på disse bilene er så ekstremt mye kraftigere enn dagens sugerøraksler at det ikke er mulig å sammenligne engang. Ønsker man en bil som man kan leke seg med på 4x4 stevner, så er dette bilene man bør ta en titt på.

 

Men selvfølgelig, er ikke trådstarter interessert i slikt, så får man gjerne en mye nyere bil for 30 lapper - f.eks en fin Audi 80.

Lenke til kommentar

Skal nok ganske godt gjøres å finne noen grei SUV som ikke er veldig gammel til 30000, men du kan jo ha flaks. Har en kamerat som fikk kjøpt seg en 1999 Jeep Cherokee 2.5 TD for 35000 for ca 2 år siden. Hadde riktignok 250000 km som dyrlege-bil bak seg, så trengte en grundig vask, men etter det kunne den vært solgt for ca 90 000. Super bil til den prisen, men er desverre delebil nå.

Lenke til kommentar
Holder på med lappen på bil nå og leter derfor i den sammenheng etter en bil jeg kan kjøpe meg. Jeg har satt en maks pris på 30 000 og ikke under 10 000.

 

Jeg digger også store 4wd (SUV) stor fart er ikke et must for meg.

Noen som evu har forslag til grei bil som ikke koster skjorta og sammtidig ser litt Ok ut!?.

 

Biler som jeg liker: Jeep, Land Rover Freelander, etc (Mange av disse bilene koster alt for mye for meg.)

 

Om du skulle ha andre forslag til bil som er bra og driftssikker så er det bare og komme med de.

 

Edit!

 

Vanlige person biler er også aktuellt som f.eks Audi 80 etc (har sett mye på en sånn bil)

 

Takker for svar.

7402174[/snapback]

 

Stor billig bil? Unimog (Liten lastebil fra Merchedes) er genial, og kan i tillegg registreres som motorredskap... Billig drivstof, potensiell intektskilde, og du parkerer alle suver, firhjulstrekkere o.l. i terenget!

 

post-95451-1165137523_thumb.jpg

 

Har veldig lyst på en selv, men har ikke lagrings/parkeringsplass...

 

NB: Kanskje litt off topic, men syns det bør nevnes som en mulighet... :blush: Er rått kjøretøy da! :D

Endret av Nazgarot
Lenke til kommentar
Beklager off topic, men jeg lurer litt, hvorfor vil dere ha SUVs? Jeg har aldri forstått det.

 

Dessverre forstår min mor det, så vi har en. Gremmes av hvor gode biler vi kunne fått for samme prisen. :)

7415300[/snapback]

 

Så enig så enig. Fattern vil kjøpe ny Outlander til våren, HVORFOR ikke en ny Passat? Heldigvis har vi en V50 fra før av, den skal ikke byttes ut, men uansett, her kunne vi hatt 2 herlige stasjonsvogner :mad:

Lenke til kommentar
Beklager off topic, men jeg lurer litt, hvorfor vil dere ha SUVs? Jeg har aldri forstått det.

 

Dessverre forstår min mor det, så vi har en. Gremmes av hvor gode biler vi kunne fått for samme prisen. :)

7415300[/snapback]

 

Så enig så enig. Fattern vil kjøpe ny Outlander til våren, HVORFOR ikke en ny Passat? Heldigvis har vi en V50 fra før av, den skal ikke byttes ut, men uansett, her kunne vi hatt 2 herlige stasjonsvogner :mad:

7415426[/snapback]

Hm. Vel, vi har Outlander, og selv om en ny Passat er en bedre bil - fantastisk god å kjøre - vil jeg si at en Outlander ikke er et dumt valg om en først skal kjøpe SUV. Forholdsvis morsom, går helt greit, og nydelig på vinteren. :)

 

Men en sistegenerasjons Passat er en mye bedre bil, spesielt med 2.0 TDi.

 

Noen liker store biler med lyden av en kraftig diesel motor under seg.

Det finnes en grunn til at jeg skal bli lastebilsjåfør ;)

7417134[/snapback]

:tease:

Lenke til kommentar
Noen liker store biler med lyden av en kraftig diesel motor under seg.

Det finnes en grunn til at jeg skal bli lastebilsjåfør ;)

7417134[/snapback]

 

Du må prøve små biler med stor diesel! Det er morro det..

 

Prøvde en chippet Golf 2.0 TDI (140 til 197 hk) her en dag, like før jeg drepte meg selv og tre klassekamerater :p

Lenke til kommentar
Kjøp Lada Niva! SUVeren framkommalighet, god driftsikkerhet og veldig rimelig i drift i forhold til mange av de amerikanske SUV-ene som er nevnt før.

7412707[/snapback]

 

ENIG!!

 

Genial bil, om enn litt lite lasteplass...

 

Beklager off topic, men jeg lurer litt, hvorfor vil dere ha SUVs? Jeg har aldri forstått det.

 

Dessverre forstår min mor det, så vi har en. Gremmes av hvor gode biler vi kunne fått for samme prisen. smile.gif

 

Er vell en kombinasjon av smak og behag, og behov.

 

Selv har jeg lyst på en "SUV", men den må duge for reell terengkjøring... En ombygd Pathfinder for eks. :cool:

 

Men da snakker vi vell egentlig offroader, og ikke suv... :hmm: Hmm... Stor 4 hjulstrekker som kommer frem er vell egentlig hva jeg vil ha... :ermm:

 

Men har du ikke behovet, så er jeg enig i at man kan få mye god annen bil for pengene.

 

Hadde veldig lyst på SUV selv som førstebil, men det ville bli for dyrt siden jeg hadde ca. samme budsjett som deg.

Jeg endte opp med å kjøpe en Audi 100.

Flott og billig bil.

Sjekk ofte så finner du billige biler.. Jeg fikk min til 25000kr.

 

Har en audi 100 selv, -86 mod, og er å anbefale på det varmeste!

 

Masse bagasjeplass, gode motorer (5 cyl) og ingen rust (Helgalvanisert karosseri fra 83). :D

Endret av Nazgarot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...