timmi_d Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 (endret) dette er pc'n min i korte trekk: hovedkort: Asus P4B533-v (4x AGP) prosessor: p4 2.4 @ 2.6 skjermkort: gainward gforce 4400(et eller annet) også har jeg 512 ram 80 gb harddisk. Det jeg lurer på om det i hele tatt er noen vits å oppgradere dette. begynner å bli noen år gammelt, men har vel egentlig ikke råd til helt ny pc. om jeg skal kjøpe ny har jeg ca 6000-7000kr til rådighet inkl en 19" lcd skjerm. om jeg skal oppgradere er det ca 2000+ jeg vil bruke. Det jeg vurderer er å kjøpe meg et nytt skjermkort, 512ram til og evt nye vifter til overklokking. Og angående skjermkort lurer jeg på hva som skjer hvis jeg kjører et 8x agp skjermkort på mitt 4x agp hovedkort. skal sies at jeg gamer litt i ny og ned, og hadde vært greit at de nye spill er mulig å kjøre. noen som har forslag til oppgraderinger? eller er det bare å innse at slaget er tapt? hva må jeg ut med for en "OK" (shuttle) gaming pc(har skjerm,tastatur,mus osv.)? mvh timmi_d Endret 1. desember 2006 av timmi_d
Caze Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 (endret) Vanskelig spørsmål dette, for du KAN få en helt ny og bra maskin til 6-7000,-. OG du kan få den du har til å gå greit med 2000,- til et bedre skjermkort og litt mere RAM. Jeg vil anslå at dersom du går for en ny maskin vil du få en som yter det 2-3-dobbelte, grafikkmessig i forhold til det du har i dag. I korte trekk: dersom du prioriterer å spare penger, gå for oppgradering. Du kan fremdeles kjøre "nye" spill greit, bare du ikke setter alle grafikk-innstillinger på maks. Her er et eksempel på en grei maskin som du burde få for rundt kr. 6000,-: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=38562 Endret 1. desember 2006 av Caze
timmi_d Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Skrevet 1. desember 2006 (endret) Hadde tenkt å bruke et par tusen+ på 19" skjermen da. Så har bare 4-5k som kan gå til pc'n. Endret 1. desember 2006 av timmi_d
Caze Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Da kan du f.eks. gå for et billigere hovedkort og et billigere skjermkort (i forhold til det jeg hadde valgt ut).
timmi_d Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 tror heller jeg sparer i et par måneder å kjøper meg noe skikkelig takk for svar alikevel. lurer fortsatt på hva som skjer om man kjører et 8x agp skjermkort på et 4x agp hovedkort dog. anyone ?
Xiphac Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 tror heller jeg sparer i et par måneder å kjøper meg noe skikkelig takk for svar alikevel. lurer fortsatt på hva som skjer om man kjører et 8x agp skjermkort på et 4x agp hovedkort dog. anyone ? 7405076[/snapback] En kamerat av meg kjøpte for ikke så lenge siden et 7600GS(tror det var det),AGP versjon og tar jeg ikke helt feil så var dette da AGP 8X,og han kjører det fint på sitt Intel hovedkort som kun har støtte for 4X AGP. Fungerer det,men kun i 4X selvfølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå