Gå til innhold

Nyere drivere til 2.4.26


Pondi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja... Openmosix har det som siste stable kernelversion.

7432831[/snapback]

Den distroen har jeg aldri hørt om. Noen spesiell grunn til at du foretrekker denne? Og jeg som trodde Debian var utdatert...

 

Edit: den distroen er ikke engang listet opp på www.distrowatch.com, og ranking-systemet har 357 forskjellige linux-distroer listet opp (inkludert noen BSD-varianter og Solaris UNIX med derivater).

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Noen som vet om et sted jeg kan finne patcher for å trikse litt i kernlen så jeg får nyere broadcom, intel og realtech kort til å fungere i en eldre kernel?

 

Snakk om en 2.4.26 kernel.

7393108[/snapback]

Eg har ikkje hatt problem med realtek og intel i 2.4.26. Til realtek er det vel 8129 eller 8139-chipen som er populær? 8139-modulen heiter 8139too og finst i 2.4.26, og eg vil tippe 8129 finst også, utan at eg har prøvd.

 

Når det gjeld intel finst vel e100 for 2.4.26, og det samme gjeld e1000. E100 er Intel EtherPro 100Mb eller noko i den duren, e1000 er EtherPro 1000Mb.

 

Ville hjelpe om vi fekk vite kva kort det er.

 

OpenMOSIX er vel ei løsning for klynger om eg ikkje husker heilt feil?

Lenke til kommentar
Den distroen har jeg aldri hørt om. Noen spesiell grunn til at du foretrekker denne? Og jeg som trodde Debian var utdatert...

 

Edit: den distroen er ikke engang listet opp på www.distrowatch.com, og ranking-systemet har 357 forskjellige linux-distroer listet opp (inkludert noen BSD-varianter og Solaris UNIX med derivater).

7435504[/snapback]

 

Hadde du brukt 2 sekund på google hadde du sett at dette var en patch / programvare for kernlen...

Er klyngeprogramvare... Av en eller anna fine sort...

 

Uanset.. drit i.. Ting migrerer ikke skikkeligt uansett så ble et tapsprosjekt =)... Takk for svaret vidarlo uansett.

 

PS: Debian er ikke utdatert.... Kommer bare ann på hvilken distrobusjon ( stygt oversatt fra distribution på engelsk... ) man bruker..

Endret av Pondi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...