Gå til innhold

Nytt skjermkort uten flaskehals


Sti4n

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere skjermkortet I den gamle Medion maskinen min. Det sitter nå enn Geforce FX 5200 AGP der. Siden hardware ikke er av det nyeste slaget er det jo dumt å bruke for mye penger på et skjermkort. Kjøpte maskinen 3 år siden.

 

Annet hardware:

P4 "northwood" 3.2 Ghz

1 gb ram av et eller annet billig slag.

MSI hovedkort uten mer info.

 

 

Har ikke fulgt med på de siste på markedet på en stund så jeg lurer på hva som kunne vært lurt å kjøpe? Håper på å kunne kjøre noen nye spill, ikke nødvendigvis på "high".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal oppgradere skjermkortet I den gamle Medion maskinen min. Det sitter nå enn Geforce FX 5200 AGP der. Siden hardware ikke er av det nyeste slaget er det jo dumt å bruke for mye penger på et skjermkort. Kjøpte maskinen 3 år siden.

 

Annet hardware:

P4 "northwood" 3.2 Ghz

1 gb ram av et eller annet billig slag.

MSI hovedkort uten mer info.

 

 

Har ikke fulgt med på de siste på markedet på en stund så jeg lurer på hva som kunne vært lurt å kjøpe? Håper på å kunne kjøre noen nye spill, ikke nødvendigvis på "high".

7393106[/snapback]

 

 

Beste valget erX1950pro, men de er ikke å skaffe før over nyttår.

 

 

Ellers vil 6800LE , X800GTO , X800pro eller 7600GT være gode valg. Alt etter hvor mye du har tenkt å bruke, og hvilke spill du ikke skal kjøre på "HIGH" :p

 

Edit: Nye kort må du se litt rundt etter, kan være 100 lapper å spare¨på å finne billigste nettbutikk. Demokortene er jo svært prisgunstige da.

 

6800GT er vel heller ikke helt borte vekk.

Endret av peiper
Lenke til kommentar
Wow krever ikke så mye av skjermkortet akkurat da...mer ram mener nå jeg...

7393413[/snapback]

 

 

Ja når det gjelder WoW så kommer det jo helt ann på hvor mye addons du har osvfor ram.

Grafikken er jo ikke akkuratt krevende da min Geforce FX 5200 kjører rundt 25 FPS med WoW.

Lenke til kommentar
Wow krever ikke så mye av skjermkortet akkurat da...mer ram mener nå jeg...

7393413[/snapback]

 

 

Ja når det gjelder WoW så kommer det jo helt ann på hvor mye addons du har osvfor ram.

Grafikken er jo ikke akkuratt krevende da min Geforce FX 5200 kjører rundt 25 FPS med WoW.

7393572[/snapback]

Når det gjelder WoW er det vel RAM det spiser. Synes det X800GTO kortet var et godt kjøp, de korta koster vanligvis rundt 1600 kr, og her får du ett for rundt 8-900 kr!

Lenke til kommentar
7600GT er et betydelig bedre valg enn 6800GT.

7393552[/snapback]

 

Betydelig dyrere også i dette tilfellet. Det gjelder å finne balansen mellom kostnad, ytelse og behov.

7396088[/snapback]

eh? man får aldri nok ytelse til dagens spill :)

7396585[/snapback]

 

Det er vel sant :blush: men fra FX5200 til 6800GT blir et dugelig sprang uansett.

Lenke til kommentar
7600GT er et betydelig bedre valg enn 6800GT.

7393552[/snapback]

 

Betydelig dyrere også i dette tilfellet. Det gjelder å finne balansen mellom kostnad, ytelse og behov.

7396088[/snapback]

eh? man får aldri nok ytelse til dagens spill :)

7396585[/snapback]

 

Det er vel sant :blush: men fra FX5200 til 6800GT blir et dugelig sprang uansett.

7396685[/snapback]

blir nok det ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...