Gå til innhold

Gammelt system. Nytt skjermkort?


Fragment

Anbefalte innlegg

God dag. Jeg sitter her i førjulsstriden og lurer på om jeg skal gi min gode, gamle pc litt førstehjelp i form av et nytt grafikkort. Dette er et godt (?), gammelt AGP system, og det er som følger:

 

Athlon xp barton 2800+

1 gig ram

Raedon 9800pro (yes! The classic)

+ noen vifter og HDD'er

 

PSU'en min er et kapittel for seg selv:

Seasonic/ARCTIC, active PFC

3.3V: 28A, 5V: 30A, 12V:17A

-5V: 0.5A, -12V: 0.8A, 5Vs: 2A

450 Watt max. / 350 Watt continuous Power

 

 

Jeg har veldig lyst til å fikse PC'en for en stund fremover, siden jeg er fornøyd med ytelsen unntatt på spillfronten. Jeg vurderer et x1950pro kort når dette kommer på markedet.

(Jada. Ikke noe svada om at CPU er for treig osv. Hovedsaklig er det GPU det står på. Så ikke kom med noe svada om at jeg "må vente" eller "kjøpe nytt". Det er uaktuelt siden lånekassen velsigner meg med 80k hvert år)

 

Men det store spm. er: Tror dere PSU'en min takler dette skjermkortet. Jeg har set litt rundt og funnet ut: Tja. Jeg er mest usikker på 12v railen. (2HDD + 2DVD + CPUvifte)

 

Sjekk det som står her om akkurat det der.

 

Så hva tror dere? Holder seasonicen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God dag. Jeg sitter her i førjulsstriden og lurer på om jeg skal gi min gode, gamle pc litt førstehjelp i form av et nytt grafikkort. Dette er et godt (?), gammelt AGP system, og det er som følger:

 

Athlon xp barton 2800+

1 gig ram

Raedon 9800pro (yes! The classic)

+ noen vifter og HDD'er

 

PSU'en min er et kapittel for seg selv:

Seasonic/ARCTIC, active PFC

  3.3V: 28A, 5V: 30A, 12V:17A

  -5V: 0.5A, -12V: 0.8A, 5Vs: 2A

  450 Watt max. / 350 Watt continuous Power

 

 

Jeg har veldig lyst til å fikse PC'en for en stund fremover, siden jeg er fornøyd med ytelsen unntatt på spillfronten. Jeg vurderer et x1950pro kort når dette kommer på markedet.

(Jada. Ikke noe svada om at CPU er for treig osv. Hovedsaklig er det GPU det står på. Så ikke kom med noe svada om at jeg "må vente" eller "kjøpe nytt". Det er uaktuelt siden lånekassen velsigner meg med 80k hvert år)

 

Men det store spm. er: Tror dere PSU'en min takler dette skjermkortet. Jeg har set litt rundt og funnet ut: Tja. Jeg er mest usikker på 12v railen. (2HDD + 2DVD + CPUvifte)

 

Sjekk det som står her om akkurat det der.

 

Så hva tror dere? Holder seasonicen min?

7389909[/snapback]

 

Strøm kalkulator

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du spør om...du vil ha nytt skjermkort og du spør om PSUen din er bra? :S

 

Hmm...du gjør jo som du vil, vil du ha bedre, kjøper du bedre! Men tror nok 400W skal holde en stund med selv med x1950Pro kortet!

7390327[/snapback]

 

Du skjønner, kjære deg, at skjermkort er ganske så effektkrevende. Siden min PSU er i grenseland, og heller mot "feil" side, er jeg litt usikker på om den takler dette kortet. Det som gjør meg usikker, er at det er en svært bra strømforsyning. Derfor spør jeg!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da er kortet kommet i hus. Det har STORT, så jeg måtte nesten presse det inn i mitt sære kabinett ;)

 

men det var 350watteren min jeg egentlig var skeptisk til, men har kjørt WoW i 8 timer med max AA og AF for å stressteste det litt. Ikke noe tegn til ustabilitet hos meg iallefall :):)

 

Det ble et sapphire 512 meg kort (med det samme;)) og dette ligger på 55-56 grader når dette skrives. Har vært stabilt på det siden første time.

 

Jeg har ikke rukket å prøvd noen andre spill enda, så det får bli en annen gang. Så til dere som bare har 17A på 12v'en og en bra strømforsyning: Det går bra!

 

-Steinar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...