Gå til innhold

Kjøpte RAM, meeen...


SvovelSyre

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på Komplett og kjøpte meg RAM. Nermere bestemt en 128 MB SDRam-brikke. Når jeg kom hjem fant jeg ut at dette var en single-sided brikke med RAM? Men uansett, jeg prøvde brikken i maskinen, og det ville ikke fungere. Altså, funker ikke brikken med hovedkortet mitt? Kan jeg kreve å få bytta RAM-brikken, siden jeg aldri ba om en single-sidet brikke?

 

_________________

AOpen AK73(A)-V

AMD Duron 1200 MHz

128 MB SDRam

2 x Seagate Medalist 10 GB

3D Prophet 4500 64 MB

 

[ Denne Melding var redigert av: SvovelSyre på 2002-11-16 22:50 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-16 23:02, skrev paalrh:

det er ingen ting som heter at du ikke har bytte rett. og hvis du kjøper over nett tror jeg du har 30 dager samme som post kjøp.


 

Vel .. bom og bom. Først, han sa han "var innom Komplett", noe som jeg tolker som at han var i en Komplett butikk, og ikke på nettet( Komplett.NO). Og i vanlige butikker har du ikke bytterett eller mulighet til å få igjen pengene, med mindre det er en feil med varen eller selger har gitt deg feil opplysninger.

 

Andre, så har du bare 14 dagers returrett på ting kjøpt over nettet. IKKE 30 dager. Forutsatt er at selger har informert deg tilstrekkelig om rettighetene dine, ellers er det 3 måneder. Her trenger du IKKE oppgi noe grunn... men varen må være i tilnærmet like god stand som den var når du fikk den. (Du får ikke retur på en modda cpu, ødelagt skjermkort, bruk blekkpatron, feilbrente cd'er osv osv) :roll:

 

 

Men til trådstarter; Det er bare å ta en tur tilbake til Komplett og forklare saken. Hvis de er service-innstilte, så skulle det vel ikke være noe problem å få byttet den brikka i en som faktisk virker. Kanskje ta med hele kassa opp, så du kan få prøvd direkte i butikken ... (lite tips: Unngå tider det er mange i butikken og mye stress. Det er lettere å få ordna til noe sånt når det er litt roligere)

Lenke til kommentar

Takk til alle som har svart. Men det jeg også lurer på er, om det egentlig er noe forskjell på double og single-sided RAM. Er det noe som skulle tilsi at single-sided ikke skulle fungere på min maskin?

 

_________________

AOpen AK73(A)-V

AMD Duron 1200 MHz

128 MB SDRam

2 x Seagate Medalist 10 GB

3D Prophet 4500 64 MB

 

[ Denne Melding var redigert av: SvovelSyre på 2002-11-17 17:08 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...