Gå til innhold

Problem med Windows Media player


rolvs

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Viste ikke hvor jeg skulle poste dette, men siden Windows Media Player er en del av windows XP så poster jeg her. Flytt den om nødvendig.

 

Problemet er at når jeg ser på filmer på NRK Web-tv så stopper plutselig lyd og bilde opp, men klippet fortsetter å gå (tiden går..). Dette skjer på nøyaktig samme sted her gang i de filmene jeg prøver å se. Det har nok ikke med internett tilkoblingen min, for det er mer enn nok båndbredde, og det bufferer ikke. Det merkelige er at TV2 web-tv fungerer helt fint, har aldri problemer der selv om jeg ser filmer i samme kvalitet. Både NRK og TV2 bruker Windows Media 9 kodek på videoen. Har prøvd å oppgradere til Windows Media Player 11, men er nøyaktig samme problem med den. Er nå tilbake til versjon 9 igjen. Har også prøvd å slå av maskinvare akselerasjon uten at det hjelper.

 

Jeg kjører Windows XP med alle de nyeste sikkerhetsoppdateringer på en Asus A6F laptop. Det er ingen oppgraderinger for skjermkort driverene tilgjengelig.

 

Hva kan dette komme av? Er det flere som har samme problemet og vet hvordan jeg kan løse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Viste ikke hvor jeg skulle poste dette, men siden Windows Media Player er en del av windows XP så poster jeg her. Flytt den om nødvendig.

 

Problemet er at når jeg ser på filmer på NRK Web-tv så stopper plutselig lyd og bilde opp, men klippet fortsetter å gå (tiden går..). Dette skjer på nøyaktig samme sted her gang i de filmene jeg prøver å se. Det har nok ikke med internett tilkoblingen min, for det er mer enn nok båndbredde, og det bufferer ikke. Det merkelige er at TV2 web-tv fungerer helt fint, har aldri problemer der selv om jeg ser filmer i samme kvalitet. Både NRK og TV2 bruker Windows Media 9 kodek på videoen. Har prøvd å oppgradere til Windows Media Player 11, men er nøyaktig samme problem med den. Er nå tilbake til versjon 9 igjen. Har også prøvd å slå av maskinvare akselerasjon uten at det hjelper.

 

Jeg kjører Windows XP med alle de nyeste sikkerhetsoppdateringer på en Asus A6F laptop. Det er ingen oppgraderinger for skjermkort driverene tilgjengelig.

 

Hva kan dette komme av? Er det flere som har samme problemet og vet hvordan jeg kan løse det?

7388591[/snapback]

jeg tror kansje det er noe med NRK, jeg og noen venner av meg har akkruat samme problem :hrm:

Lenke til kommentar

jeg oppgraderte til wmp versjon 10 her om dagen (et par mnd sider), og det løste mine problemer med nrk nett-tv.

 

hvilken versjon er det du opplever problemer med? Da jeg hadde versjon 9 kunne jeg hverken pause/spole i avspillingen, men alt ordnet seg altså med versjon 10. Hvordan nrk nett-tv fremstår under wmp 11 aner jeg ikke

 

EDIT: ser at du bruker wmp11, men du har ikke testet versjon 10?

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...