Northlander Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Heisann !! Har nettopp kjøpt en Linksys WRT54GL Router, og ett Linksys trådlød adapter. Etter litt plunder fikk jeg det opp å gå stabilt. Vel og bra det, men sjekket hastigheten på IT-avisen, og fikk da ikke mere enn 3 683 kbit/s.. Syns igrunn det er litt vel lite på en 10mbits linje... Noen som har peiling på hva som er galt ? Har originale v 4.30.7 firmware.. Forslag/tips mottas med takk. Mvh, Northy
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Prøv speedtesten i signaturen min (velg home.no). Er det forskjell på trådløst og kablet? Bra signalstyrke og ping?
Northlander Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Prøv speedtesten i signaturen min (velg home.no).Er det forskjell på trådløst og kablet? Bra signalstyrke og ping? 7387364[/snapback] Takk for innspill.. Fikk omtrent samme resultat ca 3500/s. Nei, det er det som er.. Med kabel rett fra modem å inn i maskinen får jeg 9500/s. Vurderer sterkt å benytte meg av 30 dagersgarantien til Elkjøp, å heller strekke kabel til pc'n... Mvh, Northy
Salamaza Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 (endret) hei eg har 2 stk wrt54gl, Ikkje bruk det orginale firmware..det er dårleg, bruka Thibor ..., MYKJE bedre ytelse, stabilitet og rekkevikkde, lastned her: http://www.thibor.co.uk/files/firmware/Hyp...G_Thibor15c.zip skriv ipen til ruteren i nettlesaren (Internetexplorer eller firefox), Passordet er admin og la navn feltet stå blankt, så går du til Administration ->Firmware Upgrade->Browse, velg .bin fila, -> Upgrade! bruk helst ein vanleg nettverk ledning når du updatere sidan tråløst kan klikke/droppe Endret 29. november 2006 av Salamaza
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå