Gå til innhold

[løst]Problem med søkefunksjonen


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig sted for denne, men flytt den gjerne om den passer bedre andre steder...

Det jeg sliter med er søkefunksjonen på forumet. Når jeg søker i avansert modus og bruker " " rundt teksten så får jeg aldri frem noen treff. Fjerner jeg " " så får jeg masse treff men de blir jo selvsagt ikke så nøyaktige.

Går jeg over i enkel søkemodus så fungerer det med " " rundt teksten. Er det noe i avansert modus jeg overser, noen valg/innstillinger jeg må passe på eller fungerer det bare ikke? Prøvde å lete litt rundt i ulike tråder men fant ingen liknende saker. Har også kikket på hjelpsider o.l. men uten hell.

Regner med at noen garvede forumbrukere ler av meg nå, men hvis man ikke spør så får man i hvertfall ikke svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos oss vil du strengt tatt ikke trenge å bruke " da alle søkeresultatene du får frem inneholder alle søkeordene du har brukt, dette for å sørge for at du får flest mulig relevante søkeresultat.

 

Merk og at vi per i dag ikke har støtte for søk på ord på 3 tegn eller færre. (dog jobber vi med å utbedre dette)

Lenke til kommentar

uealnd: det bananfot ønsker er ikke bare at alle ordene i søkestrengen er med i resultatet, men også at de kommer i denne rekkefølgen uten andre ord i mellom.

 

Altså at hele strengen "ord1 ord2 ord3" skal matche søket. Personlig har jeg ikke hatt bruk for dette ennå, men er det mulig å foreta slike søk på forumet?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...