Gå til innhold

NET Framework og ATI Catalyst problem


peffi

Anbefalte innlegg

ATI-krever Catalyst Control Center for å kjøre grafikk-kortet optimalt. For å bruke Catalyst Control Center må en ha Microsoft NET Framework 2.0 installert.

 

Når jeg installerer NET Framework 2.0 fra Windows Update så oppstår det problemer under installeringen. Allikevel så står det til slutt at installeringen av NET Framework 2.0 er fullført (alt på engelsk selvfølgelig).

 

Når jeg kjører i gang etter installeringen så kommer "ATI application error" osv opp på skjermen og at den "has to shut down". Problemet ser ut til å være med NET Framework 2.0 og installeringen av denne.

 

Har lett mange steder på nettet men er jo den sedvanlige nåla i alt høyet som finns i verden.... Å spørre Microsoft koster jo skjorta.

 

Min PC er

Fujitsu Siemens Scaleo 600

2.53 Mhz

768 RAM

ATI 9600 XT 256 RAM

 

PC'n er helt oppdatert med alt fra Microsoft.

 

Den er altså 4 år gammel og begynner å henge med nebbet men det må da kunne gå an å fikse dette til Vista kommer.

 

På forhånd takk for hjelp :thumbup:

Endret av peffi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo prøve å hente ned og installere .NET framework selv.

http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en

7368730[/snapback]

 

Takk for tips!

 

Har prøvd det og samt nedlasting fra AMD ATI sine sider også. Samme problem. Har og reformatert XP en hel haug med ganger. Har ikke så mye på maskinen nå men det tar jo lang tid for det. Har prøvd å reparere gjennom Microsoft med samme problem. Mistenker kanskje at det er maskinen min som er litt vanskelig. :hmm:

Endret av peffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...