vidfje Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Har problemer med å få tilgang til delte resurser/filer over subnet. Har en windows 2003 R2 server som er filserver. Har installert AD men klientene logger ikkje på domenet. Eg får ikkje tilgang til mappene eg har delt i fra det andre kontoret som er plasert geografisk langt i fra. VPN tilkoblingen fungerer fint, men det står at eg ikkje har tilgang til mappene. Noe med rettighetene? Må brukerene være med i en spess gruppe eller noe? Sitter eg på det samme kontoret som serveren så bruker eg jo ik VPN tilkoblinga og da fungerer det fint å få tilgang til alle delte resurser.
vidfje Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Skulle gjerne hadt litt hjelp her. Er det ingen som vet? Den som vet svaret skal få en god klapp på skulderen
CrZy_T Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Dersom brukerne ikke logger på domenet, hvordan kan du da gi de rettigheter på serveren som står i AD? Den kjenner jo ikke til de lokale brukerne på maskinene.
vidfje Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Vist du går inn på serveren med å skrive \\servernavn i kjør. Så vil du få opp en boks som du kan skrive brukernavn og passord i. Klientmaskina trenger ikkje å være medlem av domenet for å få tilgang til delte mapper.
vidfje Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 nope. det er en vpn kobling imellom kontorene. står en netscreen vpn/firewall i begge ender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå