Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forlovelse - Hvordan gjøre det "riktig"?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Nå har det seg sånn at jeg har møtt drømmejenta, og vi har tidligere snakket litt løst om forlovelse. Nå i helga var vi og kikket på forlovelsesringer, og hun har sagt rett ut at hun vil gifte seg med meg, og at hun også ønsker å forlove seg. Akkurat denne biten er grei, da jeg vet hva slags ringer/smykker hun liker (hvitt gull for den som skulle lure). Det jeg stusser litt på er hvordan jeg skal gå frem. Planen så langt er å overraske henne med datoen - altså at hun ikke vet NÅR jeg skal fri, men kun at det skjer innen sommeren 2007.

 

Det jeg hadde tenkt meg var å ta henne med ut på en flott restaurant - eller eventuelt stelle i stand et romantisk måltid selv (med champagne). En svæææææær bukett med roser er selvsagt på plass, og jeg mener at pen ankledning også bør være tilstedeværende - altså sort dress, skjorte m.m. Deretter blir det selvsagt å ta opp ringen, gå ned på kne og til slutt fri (<Navn> - du er alt for meg og den vanlige regla, for så å spørre om hun vil gifte seg med meg.)

 

Tenkte kanskje at 31 desember ville være en fin dato, men samtidig er det kanskje lurere å ta det litt mer privat? Dvs at det ikke sitter massevis av "tilskuere" rundt. Nå er jeg 110% sikker på at svaret blir ja, men likevel, lett er det ikke. Har jo lyst til å beholde overraskelsesmomentet, så litt hemmelighetskremmeri skal det være.

 

Noen som har erfaring med dette? Tips til hva som kan gjøres annerledes?

 

Håper på noen gode, konstruktive svar.

Jeg er 22 år gammel, hun 23 forresten. Begge er født tidlig på året. (Hvis det skulle være av noen betydning.)

 

edit: Nå har det seg slik at jeg skal feire jul med henne og familien (foreldre, søstre/brødre samt datteren hennes/vår), og at jeg tenkte jeg kanskje kunne ta selve frieriet på favorittstedet hennes - en pizzabar som er veldig liten og romantisk, og hvor hun tilbringer masse tid. Dette er vel kanskje en like god idé som en overdådig luksusrestaurant? Er litt i beit her, hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden skal jeg følge nøye med på. Jeg har selv hatt de samme tankene om dette. Ringene er klare, bare å ringe gullsmeden for bestilling, men hvor, når og hvordan er jeg fryktelig usikker på selv. Har lyst å gjøre noe enkelt, vet også at hun ikke liker mange tilskuere.

Jeg har tenkt litt på en weekendtur, kanskje til Oslo. Der er det en del restauranter av litt klasse. Kanskje hovmester/kelner kan servere ringene på et sølvfat med lokk? Nei det er ikke enkelt å finne på noe som gjerne da skal være litt romantisk slik at det ikke glemmes av den vordene brud

 

Lykke til med frieriet, du finner nok på noe fint for din kjære. :)

Lenke til kommentar
Hva med å fri 07.07.07?

7 er jo et lykketall.....

 

(om ikke annet så kommer du til å huske datoen ;))

7365851[/snapback]

 

Nja, har tenkt på det tidligere, men har ikke is nok i magen til det. Forslaget er riktignok bra det, men likevel, nei :p

 

Er kanskje ikke så veldig mange her som har erfaring med dette, eller som har lyst til å dele erfaringene sine, men jeg tenkte kanskje jeg ikke skulle gjøre det enkelt likevel. Tenkte kanskje å ta det med en gang jeg kommer til henne. Bruker som unnskyldning at vi må ta inn på hotell fordi det blir for dyrt med taxi på nattestid (flyet mitt lander i Warszawa klokka halv tolv, så det går dårlig med buss til hjemmet hennes på den tiden (hun har ikke førerkort ennå heller)). Tar da inn på 5 stjerners hotell (vi har gjort det før, så hun burde ikke ane noen mistanke med det), og tar en sen middag der. Da bør det være fullt mulig for hotellet å kunne i det minste gjøre det litt klart for meg med roser o.l. De kan jo bare sette det på VISA-kortet mitt vil jeg tro. Håper i såfall det. Er jo ikke værre enn å sende en mail for å finne ut om dette er mulig, og om servicen er så god som den burde være. Det er jo vanlig å kunne få litt ekstra service når man nevner frieri. Om dette skulle skjære seg vet jeg ikke, men jeg har i værste fall litt i overkant av to uker til å planlegge på, og i bestefall over et halvt år (lovet å fri innen 01.06.07, hehe)

 

Håper det skal gå i orden for deg også Burre99 =)

Lenke til kommentar

Blir nesten en liten bump dette her, men nå har jeg lagt litt mer planer. Det ser ut som det blir overnatting på Marriott Hotel Warsaw hvor vi ankommer rundt midnatt. Restauranten er dessverre stengt, men sjefen for hotellet mente at vi kunne få servert middagen i Panorama Bar (ligger visst i 40. etg. og har en "breathtaking view". Han tilbudte også å fikse rommet for middag, samt skaffe roser. Det var bare å si antall.

 

Ring holder jeg på med nå. Har ikke allverdens budsjett for ring, men jeg tenkte på å legge meg på rundt 3000-4000 kroner. Ringen er av hvitt gull med en stk diamant. Veldig enkel, akkurat som hun ønsker det. Jeg har gjort det klart for henne at jeg skal fri den 31 desember, mens jeg _egentlig_ skal gjøre det 14. desember grunnet anledningen.

 

Det jeg sliter litt med er egentlig om jeg skal akseptere middagen i baren, eller om jeg heller vil de skal tilrettelegge rommet for meg. Baren stenger klokka 01:00, så det vil kanskje bli litt for lite tid. I tillegg er det kanskje en fordel å fri på hotellrommet, da det ikke vil være tilskuere der. Huff, det skal ikke være lett :p

 

Et lite spørsmål til dere jentene som er her; hva ville dere satt mest pris på;

1. en ekstra dyr ring

2. en ring i prisklassen 3000-4000 samt flotte omgivelser

 

Har jo lyst til at hun skal huske denne dagen for resten av livet (på en positiv måte), samtidig som jeg også ønsker at hun skal være veldig stolt av ringen jeg gir henne.

 

Jeg/Vi skal forøvrig kjøpe nye gifteringer når den tiden kommer.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg jente, men en tur til Italia hadde vært fint + en dyr ring. Så kan dere forlove dere i vatikanstaten, utenfor pavedømmet, med rosenkrans på hodet hennes så skal tornerose leve lykkelig i 100 år... og de levde lykkelig... når dere kommer hjem kan dere se på titanic sammen.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

det er da ikke nødvendig med en tur til italia for å gjøre det uforglemmelig. Et sted som er spesielt for dere er mye mer spesielt, og det er heller ikke nødvendig med klisjeer. det er det ingen som blir sjarmert av. glem nyttårsaften og en ring i desserten. hva med å gjøre det hjemme etter et koselig måltid, eller gå på en tur til et fint sted og spør henne der.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det enkelt:

Vi hadde snakket mye om forlovelse, men jeg sa "kansje til neste år" hele tiden.

Men i bakgrunnen drev jeg å kjøpte ringer og planla. På nyttårsaften når folkt telte ned til 0, så fant jeg frem ringen, gikk ned på kne og sa "Siv, jeg elsker deg av hele mitt hjerte. Vil du gifte deg med meg?" Hun svarte ikke, bare hoppet på meg og klemte meg mens tårene rant.

 

Tilskuere var ikke noe problem, for folk var mest opptatt med å fyre opp raketter, så de fikk det ikke med seg før etterpå.

 

Mer romantisk kan jeg egentlig ikke tenke meg å gjøre det :love:

Lenke til kommentar
Jeg gjorde det enkelt:

Vi hadde snakket mye om forlovelse, men jeg sa "kansje til neste år" hele tiden.

Men i bakgrunnen drev jeg å kjøpte ringer og planla. På nyttårsaften når folkt telte ned til 0, så fant jeg frem ringen, gikk ned på kne og sa "Siv, jeg elsker deg av hele mitt hjerte. Vil du gifte deg med meg?" Hun svarte ikke, bare hoppet på meg og klemte meg mens tårene rant.

 

Tilskuere var ikke noe problem, for folk var mest opptatt med å fyre opp raketter, så de fikk det ikke med seg før etterpå.

 

Mer romantisk kan jeg egentlig ikke tenke meg å gjøre det :love:

7375899[/snapback]

 

Det minner jo litt om hvordan jeg har gjort det. Vi har som tidligere sagt snakket om det, men jeg sier at det vil skje mellom 31.12.06 og 01.06.07. Regner derfor ikke med at hun aner noe, og håper at hun vil bli litt overrasket likevel. Nå har jeg forøvrig slått fra meg tanken om 31.12.06, da jeg ønsker å ha overraskelsesmomentet.

 

Sendte for øvrig en mail til hotellet igjen hvor jeg spurte etter litt mer detaljert informasjon, muligheter for litt rabatt/bedre rom etc. Ikke det at jeg ønsker å være kjip, men det skader ikke å spørre.

 

edit: Databamse, kan ikke du bare fjerne deg fra tråden? Idiotisk/barnslig oppførsel klarer vi oss fint uten.

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

Jeg synes alt det du planlegger høres helt nydelig ut. Prisen på ringen er ikke så viktig,og du vet jo typen hun liker og når hun ser at du har truffet hennes smak,vil det vise henne hvor godt du kjenner henne også. Alt dette er +++! Det viktigste er jo gutten da,at han er den perfekte. :love: Alt det andre er ren bonus.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Jeg synes alt det du planlegger høres helt nydelig ut. Prisen på ringen er ikke så viktig,og du vet jo typen hun liker og når hun ser at du har truffet hennes smak,vil det vise henne hvor godt du kjenner henne også. Alt dette er +++! Det viktigste er jo gutten da,at han er den perfekte.  :love:  Alt det andre er ren bonus.

Lykke til! :)

7378684[/snapback]

Jo, takk for en hyggelig tilbakemelding. Ringen tror jeg skal være en sikker vinner, ja - så lenge jeg får bestemt meg for akkurat hvilken.

 

Hva med å fri 13.3.7 ? :)

 

Lykke til ;)

Jeg liker tankegangen din, men jeg tror ikke jeg klarer å vente så lenge. Tror heller ikke hun vil ta koblingen til 1337/leet/elite ;)

 

Bare pass på at hun ikke leser denne tråden eller mailen din ;)

Det er nok ingen fare for det heller ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvor møtte dere hverandre? Skjønner du tegninga?

 

IKKE fri til henne 31. desember. Dette er en sååååå stor klisjè så du vil ikke tro..

7364789[/snapback]

 

Støtter denne. Jeg ville vendt på klisjèen; gjør stort inntrykk av at du skal fri den 31 (middag/party med alle venner feks), men istedet for å fri den dagen så tar du det dagen før! Gjerne noe enkelt hjemme, noe koselig og intimt.

 

Bare et forslag :) Når alt kommer til alt er det (forhåpentligvis) du som vet best hva din kjære vil like.

 

EDIT: så ikke at denne tråden var dratt opp fra en tid tilbake, du har kanskje planlagt noe mer håndfast nå? Eller kanskje til og med gjort det? :O

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...