Gå til innhold

Hva må politiet ha for å frata meg førerkortet?


xadox

Anbefalte innlegg

Hei!

 

En bilist anmeldte med for råkjøring. Han ringte politiet og de kom kjørende bak meg og stoppet meg. jeg lå 80 i 80 sonen når de stoppet meg. Jeg ble fratatt lappen på stedet(!)

 

Selvfølgelig protesterte jeg og det hjalp ikke noe særlig :(. Politimannen var alene i bilen og han målte ikke hastigheten min. Er det nok at han andre føreren som ringte politiet bekrefter at jeg "råkjørte" for at jeg skal miste lappen?

 

Tenkte på å stikke til stasjonen i morgen og spøre om å få tilbake førerkortet. Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han som ringte var han politi, eller en "vanlig mann i gata"?

 

Hvis han er politi, og ser på episoden som at han kan frata deg førerkortet kan det gjøres slik, men derimot hvis han er "mannen i gata" kan han ikke gjøre annet enn å melde deg, og ikke kommer videre uten beviser. :thumbup:

 

Så gå til politistasjonen i morra og spør om å få det tilbake, for ingen kan ta deg for det. Ettersom hva jeg skjønte var det bare "mannen i gata" som meldte deg, og ingen som så deg!? Rart han tok det, sånn helt uten videre.

 

Er nok en arrogant drittsekk av en politimann, som "hater" yngre sjåfører som råkjører, og tar lappen din uten grunnlag nok.

 

Edit: Så i profilen din, og ser da at det mest sansynlig ikke er en "yngre-hater", for du har jo hatt lappen en stund, ihvertfall hatt muligheten til å ha den. Og du ser forhåpentlighvis ikke ut som en på 18 som akkurat har fått lappen. Snodig episode uansett da.

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...