Gå til innhold

xbox - ikke kontakt med nettverkskortet lenger

m4nia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halloen!

For noen dager siden, var det et forferdelig tordenvær, som medførte at en ruter og switch gikk tapt. Nå har jeg fått ny ruter og switch, men har ett problem. Xboxen min svarer ikke lengre!

Den er moddet og jeg har alltid brukt den til å se på filmer med XBMC (xbox media center). Det jeg lurer på er om nettverkskortet kan ha gått i samme slengen som ruteren og switchen??

Skal også sies at når jeg kobler xboxen til en gammel hub som jeg har stående, så blinker ipen på xbox, og lampen på hubben blinker. Det betyr nok dårlig kontakt.

Er det noen som vet om det er nettverkskortet til xboxen som har røket eller hva?

På forhånd TAKK :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme skjedde med min Xbox etter tordenvær. Kjøpte trådløs adapter, for å få den på nett. Nettverkskortet har nok sagt takk for seg.

Skrevet (endret)
Samme skjedde med min Xbox etter tordenvær. Kjøpte trådløs adapter, for å få den på nett. Nettverkskortet har nok sagt takk for seg.

7359428[/snapback]

så det virker greit med trådløs adapter med modchip osv?

og hvor får man kjøpt dette? Du mener xbox, og ikke 360 sant?

Kanskje dette er redningen min :)

edit: Jeg koblet xboxen til en PC med krysset kabel, så ikke ut til å være noe liv :/

Endret av m4nia
Skrevet

hvis det er nettverkskortet i din xbox (1) so har ryket er det liten vits å investere i trådløs "adapter" (dvs AP) da denne bare vidererformidler signalene fra nettverkskortet.

kjøp ny xbox og mod den.. ny xbox får du for under 1000 lappen.. en god investering

Skrevet (endret)
hvis det er nettverkskortet i din xbox (1) so har ryket er det liten vits å investere i trådløs "adapter" (dvs AP) da denne bare vidererformidler signalene fra nettverkskortet.

kjøp ny xbox og mod den..  ny xbox får du for under 1000 lappen.. en god investering

7360569[/snapback]

god og god. må modde den på nytt osvosv.

tror heller jeg kan satse på en ps3 da, men var så koslig å se filmer fra pcen via SMB på xboxen :p

Endret av m4nia
Skrevet

Jeg mente 360, men saken er den samme. Sjansene er store for at det er mer enn nettverkskortet som har sagt farvel, ellers hadde jeg foreslått at du sendte den inn et sted og ba dem om å bytte ut nettverkskortet. Det er jo en mulighet, men en Xbox koster ikke mye for tiden. Kanskje like greit å kjøpe en ny og mode den.

Skrevet
Jeg mente 360, men saken er den samme. Sjansene er store for at det er mer enn nettverkskortet som har sagt farvel, ellers hadde jeg foreslått at du sendte den inn et sted og ba dem om å bytte ut nettverkskortet. Det er jo en mulighet, men en Xbox koster ikke mye for tiden. Kanskje like greit å kjøpe en ny og mode den.

7362450[/snapback]

For det første, er det ikke et nettverkskort i xboxen, alt er bare et stort motherboard (hovedkort)

For det andre, kan jeg ikke levere inn xboxen, da den er moddet.

Skrevet

7362450[/snapback]

For det første, er det ikke et nettverkskort i xboxen, alt er bare et stort motherboard (hovedkort)

For det andre, kan jeg ikke levere inn xboxen, da den er moddet.

7362823[/snapback]

Kan levere den inn til et firma som driver med modding. Var der jeg henvendte meg.

Ellers, har du en case, som jeg liker å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...