Gå til innhold

wine og cedega hva er lettest?


Major

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi se om jeg husker det. Først må du laste det ned, installere, starte en terminal, skrive noen koder som inneholder hvor exe fila ligger, og så skrive enda flere koder om at programmet skal starte opp fila.

Men du må ah en fungerende skjermkortdriver, så det ikke vil lagge som et helvete...

Lenke til kommentar
Skal vi se om jeg husker det. Først må du laste det ned, installere, starte en terminal, skrive noen koder som inneholder hvor exe fila ligger, og så skrive enda flere koder om at programmet skal starte opp fila.

Men du må ah en fungerende skjermkortdriver, så det ikke vil lagge som et helvete...

7355083[/snapback]

er det ikke og installere drivere via wine?

Lenke til kommentar
er det ikke  og installere drivere via wine?

7355102[/snapback]

 

Nei. Windowsdrivere og Linuxdrivere er ikke det samme. Dessuten er det relativt enkelt å installere drivere for ditt skjermkort.

 

For å svare på spørsmålet ditt, så er nok Cedega med Point-2-Play enklest å sette opp.

 

Alexanderhagen: "Hjelpen" din i dette topicet er null verdt.

Lenke til kommentar

nå vil jeg si at Wine er enklest å bruke... Hvertfall i Fedora Core(veit ikke hvordan det fungerer i andre distroer, men tviler på at det er noen forskjell). Det skal da bare være å dobbel klikke på .exe fila også er du good to go. Problemet er vel at Wine er kompitabelt med så ekstremt mange windows programmer og der det funker er du dømt til å møte et par bugs... Men har greid å kjøre Steam med CS: S uten de store problemene...

 

Cedega er ikke vanskelig å sette opp, men det koster penger og krever litt mer konfigurasjon enn wine... Til gjengjeld får du spilt flere spill med mye bedre kompitabilitet enn Wine... Prøv Wine, hvis det ikke funker så kan du alltids vurdere å betale for en Cedega lisens ;)

Lenke til kommentar

Vil ikke si at wine er vanskeligere å bruke enn cedega lenger.

 

I nautilus (gnome) er det som regel bare å dobbelklikke på installsjons-exe-filen og følge guiden. Jeg har ennå ikke opplevd at wine legger inn iconer i gnome menyen, men den gjør det i KDE og legger automatisk til iconer på skrivebordet i begge skrivebordsmiljøene dersom du velger det iløpet av installasjonen.

 

Etter at winecfg kom er det ikke vanskeligere å konfigurere wine enn cedega heller.

 

hulahulag har postet en god oppskrift for å installere wine i post 10 i denne tråden.

 

Edit: Men for spill, kan det være at det er litt bedre og bredere støtte i cedega enn i wine.

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...