Gå til innhold

Feil pris fra nettbutikk -> kan gjøre kupp


Anbefalte innlegg

Dere har kanskje lest sakne på VGnett i dag, om dama som fikk kjøpt en playstation til en tier. http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=164341

 

Hun ringte Elkjøp, som svarte at det var den prisen som sto. Siden hun dermed kjøpte i god tro, samtidig som hun fikk bekreftet prisen av forhandler, fikk hun den til den oppsatte prisen. De andre som kjøpte, men ikke ringte, fikk ikke.

 

Vi hadde jo en sak her på forumet for et par uker siden, der en del folk prøvde å kjøpe skjermer etter en feilprising, men ingen av disse fikk skjermene.

Selv oppdaget jeg en feilprising i forrige uke, der en lenovo T60p var satt til 650kr hos en nettbutikk, og en Asus W5F til ca 1400kr hor pcutstyr! jeg prøvde ikke å kjøpe, siden jeg fant ut at de tok forbehold om feilprising på lenovoen.

Hos pcutstyr står det i betingelser: "Ordre som allerede er lagt vil bli effektuert til avtalt pris så sant ikke annen beskjed blir gitt."

Vil dette si at hadde jeg truffet en like dum kundebehandler som hos Elkjøp, som ikke skjønte at det var feilpriset, hadde jeg fått varen til satt pris?

Noen som har fått til dette noen gang? Ville det bare være å ringe og spille dum, mens du krysser fingrene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hun ringte Elkjøp, som svarte at det var den prisen som sto. Siden hun dermed kjøpte i god tro, samtidig som hun fikk bekreftet prisen av forhandler, fikk hun den til den oppsatte prisen.

7350856[/snapback]

Min subjektive mening:

 

Det bør ikke være nok å spørre om prisen "som står" er riktig. Man bør spørre om det konkrete beløpet. Dersom man får bekreftet dette konkret, først da er man i god tro.

Lenke til kommentar
Min subjektive mening:

 

Det bør ikke være nok å spørre om prisen "som står" er riktig. Man bør spørre om det konkrete beløpet. Dersom man får bekreftet dette konkret, først da er man i god tro.

7350939[/snapback]

 

God tro (bonas fides) strekker seg nok ikke så langt, og det er riktig. Og når til og med Elkjøpansatte bekrefter prisen, er man ihvertfall i god tro.

Lenke til kommentar
fikk 4 stk 200 gb disker fra mpx for lenge siden jeg, da disse kostet ca 2000 kroner stk, fikk alle 4 for under 1600 kroner levert på døra

7350899[/snapback]

 

Hmm..kanskje mpx sov litt i timen?

 

Det bør ikke være nok å spørre om prisen "som står" er riktig. Man bør spørre om det konkrete beløpet. Dersom man får bekreftet dette konkret, først da er man i god tro.

7350939[/snapback]

 

Jeg er helt enig. Hvis man er utstyrt med normalt mye vett, vet man at en playstation koster mer enn 10kr, og må skjønne det er ei feilprising, med mindre det står et skilt med "supertilbud" ved siden av. Dama i teksten hadde spurt og prisen stemte, og da Elkjøp så prisen og bekreftet den, har hun nok retten på sin side. Det Elkjøp gjorde, var jo å bekrefte at det var prisen som sto, ikke bekrefte at dette var riktig pris. At Elkjøp-personen ikke skjønte at dette var feil er neste ufattelig, men moro for oss da.

 

Kommer jeg over et lignende "tilbud" skal jeg prøve, og spille litt dum overfor butikken, så kanskje det går.

Lenke til kommentar

Apropo sove i timen.

 

En kompis bestilte en gang en Xbox m/200GB harddisk eller noe sånt. Så fikk han ganske overraskende pakken levert på døra som om hele greia var forhåndsbetalt. Det var den ikke, men han har enda ikke hørt noe. Gratis Xbox... weee!

 

En annen artig sak er at første spillet han kjøpte gjennom tidene, var den nedlastbare versjonen av Half-Life 2. Men pga. ekstrem pågang på serverne til Steam tok det flere dager uten at nedlastingen var ferdig. Han var veldig misfornøyd og klagde på dette, og sa han ville ha tilbake beløpet. Det gikk i orden, men Steam-kontoen ble aldri stengt.. hehe.

 

edit: en annen kamerat klarte på klønete vis å brekke av en kondensator på sitt Radeon 7500LE da han skulle sette inn en harddisk. Så får han vite av webshopen at de skulle sende han et nytt kort, men siden de ikke har flere 7500LE på lager, skulle han få et 7500 PRO (bedre kort). Dette var jo meget heldig for han, men ikke nok med det ,- kortet i pakken han mottok inneholdt splitter nye 9700 PRO til mange tusen kroner. Han følte han måtte si i fra til webshopen, og da han gjorde det fikk han beskjed om at det hadde vært fullt kaos på lageret, men siden han var så ærlig å si i fra skulle han få beholde kortet! :D

Endret av mFaFa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...