Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt skjermkort og direct x problemer


Anbefalte innlegg

Har et problem med directx. Har en server der jeg kjører diverse spill. Å tenkte nå jeg skulle serve et spill som heter Delta Force black hawk down men problemet med dette er at man må faktisk ha et kort som støtter dx 8.0 for å i heletatt få starta det. Jeg tok derfor å kjøpte et xtx fx5200 med 128 mb som støtter open gl 2.0 og dx 9.0 så dette kortet skulle da være mer enn godt nok til mitt bruk.

 

Jeg installerte de anbefalte driverne fra produsenten sin hjemmeside og tenkte å kjøre igang, men den gang ei, får samme feilmeldng nå som før. Gikk da in på kjør/dxdiag og gikk på skjermfanen. Å det er der problemet ligger for direct x finner tydligvis ikke skjermkortet mitt.

 

På navn produsent minnemengde osv står det bare ...

Å på hoveddriver står det en helt annen driver enn den jeg skal bruke??

 

Hvordan i all verden skal jeg få endret dette manuelt??

Ja jeg har prøvd å installere directx på nytt å ja jeg har prøvd andre drivere, jepp jeg har restarta også :)

 

Noen som har noen gode forslag. Er jo ikke så enkelt å få sletta direct x å lagt inn det helt på nytt heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo da står i første post. Har prøvd de anbefalte driverne fra produsent. Det var driver 77.30 eller no sånt. De virka ikke, har nå installert de nyeste driverne å det fungerte heller ikke. Driverne ligger der å fingerer greit. Men direct x vil bare ikke registrere det

Lenke til kommentar
Jo da står i første post. Har prøvd de anbefalte driverne fra produsent. Det var driver 77.30 eller no sånt. De virka ikke, har nå installert de nyeste driverne å det fungerte heller ikke. Driverne ligger der å fingerer greit. Men direct x vil bare ikke registrere det

7348419[/snapback]

Last ned directX på nytt og se om det hjelper ;)

Lenke til kommentar

Hvilket skjermkort sto i før?

Var det et ati kort?

 

Prøv og fjern alle gamle og nye drivere med driver cleaner Pro

i sikkermodus. Start deretter opp på nytt i vanlig modus og installer nvidia driverene igjen...

 

kan være noe krøll med driverne fra det gamle kortet som ligger inne.

 

Sikkert noen skrive leif der inne... (ironisk siden jeg heter leif :!: )

Lenke til kommentar
Hvilket skjermkort sto i før?

Var det et ati kort?

 

Prøv og fjern alle gamle og nye drivere med driver cleaner Pro

i sikkermodus. Start deretter opp på nytt i vanlig modus og installer nvidia driverene igjen...

 

kan være noe krøll med driverne fra det gamle kortet som ligger inne.

 

Sikkert noen skrive leif der inne... (ironisk siden jeg heter leif :!: )

7348514[/snapback]

Som regel når man bytter skjermkort vill ikke maskinen bli opptimal før man har reinnstalert (fra ati til nvidia +++) vertfall min erfaring :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...