Gå til innhold

Hva teller mest? Minne/rpm på hd/cpu/skjermkort?


Anbefalte innlegg

Bærbar pc - Tundra 1559AS (fra PSData).

100GB SATA 5400RPM Harddisk

2048MB (2x1.0GB) DDR2 PC-533 Minne

Intel Pentium-M 2.13GHz Prosessor "Sonoma"

Grafikk: nVidia 6600 MXM 128MB

 

Litt dumt at jeg ikke har Dual Core og heller ikke bra grafikkort da... Er ikke så lenge siden jeg kjøpte pcen. Hadde da lite tro på store forskjeller ved den nye Dual Core, noe jeg nå i ettertid har fått vite er betydlig mye bedre enn de gamle 1 kjern prosessorene.

7350804[/snapback]

CPUen din er helt grei til dagens spill. Det er ennå ingen spill hvor dobbelkjerne har noe særlig å si. Det vil snu seg, men usikkert når.

 

Grafikkløsningen din vil nok typisk være en trang flaskehals, men det kommer veldig an på faktorer som oppløsning, AA og HDR. Forhåpentligvis er du mye mindre kresen enn meg.

7378248[/snapback]

 

Prosessoren --> Det var det jeg tenkte når jeg kjøpte pcen. At den ville fungere bra til det meste (som mobil prosessor) en stund til, før Dual Core virklig slo ut, med tanke på spillefronten.

Harddisken --> Den er middels stor til bærbare pcer. 7 200rpm ville blitt en god del mye dyrere, i tillegg til at størrelsen ville blitt mye mindre, til tross for høyere pris. Den har tydeligvis heller ikke så veldig mye å si for spillytelse.

Ram --> Bør være nok.

Grafikk --> Jeg er nok ikke forferdelig kresen, men jeg irriterer meg over at grafikkortet trakk så veldig ned på grafikken, som jeg har funnet ut at det gjør ved 3DMark og spill. Prøver likevel å få så mye grafikk ut av grafikkortet som bare mulig, ved å sette alle innstillinger på maks ytelse etc.

Jeg kjøpte pcen for ikke så veldig lenge siden, og tenkte at 128Mb ville holde - jeg hadde 128 på min gamle også, og da syntes jeg den fungerte fint. Den hadde 1,7Ghz og 1GB ram, og komponentene passet godt med hverandre. På den "nye" passer nok ikke 2,13Ghz og 2Gb ram fullt så godt med 128Mb grafikkminne, totalt sett.

 

Men, hva mener du når du sier det kommer an på faktorer som oppløsning, AA og HDR? (Hva betyr AA & HDR?)

I tillegg, du sier det kommer an på "faktorer som oppløsning". Bør jeg ha høy oppløsning og høy grafikk eller omvendt? Og er det det du mener?

 

Tusen takk for alle svar :):)

Endret av gardover
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men, hva mener du når du sier det kommer an på faktorer som oppløsning, AA og HDR? (Hva betyr AA & HDR?)

I tillegg, du sier det kommer an på "faktorer som oppløsning". Bør jeg ha høy oppløsning og høy grafikk eller omvendt? Og er det det du mener?

7384414[/snapback]

AA og HDR er vanligvis veldig krevende, bør være av. Og logisk nok bør oppløsning og teksturdetaljer/teksturoppløsning være rimelig lave for at skjermkortet skal kunne henge med.

Lenke til kommentar
Jeg har en 1.8 ghz prossesor.. Gforce 7950GT og 1 g med ram.. burde ikke det dra de fleste spill greit a?

7384633[/snapback]

1GiB med ram bli en flaskehals når du har såpass kraftig grafikkort, og 1,8Ghz kan bli en flaskehals såfremt det ikke dreier seg om en god arkitektur.

 

 

Ps: Du bør fjerne bildet i signaturen, bilder er ikke lov i signatur på dette forumet.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...