Gå til innhold

Canon 400d/Hva slags objektiver


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tatt skrittet og kjøpt meg speilrefleks. Har kun hatt kompaktkamera tidligere. Har alltid hatt Canon sine Ixus produkter, men har nå kjøpt 400D :yes: .

 

Ser at meningene er mange og jeg lurte en stund på Nikon D80. Leste mye på nett, men lot til slutt mitt gode forhold til Canon sine produkter ta avgjørelsen. :hmm:

 

Kjøpte kit`et med Canon 18-55, som jo ikke er verdens beste objektiv men fungerer helt greit.

 

Så langt er jeg fornøyd, med det jeg opplever. Så til et spørsmålet mitt:

 

Objektiver er dyrt. Ser at det i dag er en del som selger sine kameraer for 135, for å gå over til digital. Noen selger disse veldig rimelig. En del har jo ekstrautstyr som objektiver o.l.

 

Hva slags objektiver kan jeg bruke på kameraet mitt?

 

Hva med disse? Kan jeg f. eks bruke de?

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...2&pos=4&tot=332

 

Mulig spørsmålet er latterlig, men jeg stiller det allikevel. :innocent:

 

Håper på svar :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er den egentlige forskjellen på et EF og et EF-S objektiv?

7345142[/snapback]

 

EF-S er spesialdesignet for å dekke kun de mindre sensorene på husene med 1.6 cropfaktor som også er kallt APS-C (20d, 30d, 400d, 350d...). EF objektiv passer alle Canon EOS film- og digtale speilreflekser.

 

For øvrig er ingen av de objektivene han skal selge noe du vil sette på din 400d, tro meg. Synd å si det. Definitivt ikke 28-90 som knapt er verd plasten det er bygd av og Sigmaen er også noe av de simpleste som finnes på markedet.

Vil du ha bra objektiv for en rimelig penge må du se deg rundt etter fastobjektiv som 35mm f2.0 eller 50mm f1.8. Evt om zoom frister mer, har Tamron en 17-55 f/2.8 til rundt 3500,- som skal være et meget bra kjøp.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Da har jeg lært litt i dag også. Skal se at jeg kanskje blir "flink" etter hvert.

Takker så mye for svar jeg har fått.

 

Fint forum dere har her forresten. Er godt vant med å bruke forum. Er mye på www.baatplassen.no. (dagens reklame :tease: )

 

Siden båten nå er på land, så skal jeg lære meg en del om fotografering og speilrefleks i løpet av vinteren. Så kanskje jeg får mange flotte bilder fra sommeren neste år.

Lenke til kommentar

Jeg er glad for min

tamron 28-75 f2,8 til protræt og når lyset er i øvrigt er dårligt.

canon 50 mm f1,8: skapr og lysstærk til under1000 kr.

Sigma 18-200: blændet ned til f/8 giver den fine billeder. mine "Rejseoptik og eneste vidvinkel.

 

og så er der tele, men det er en helt anden historie.

 

mange har også glæde af en ekstern blitz

 

men lad os vide hvad du vil bruge det til, så skal du få svar

Lenke til kommentar
Skal du ha en billig og OK telezoom til 400'n kan du se på Sigma 70-300 APO

Fra kr 1700kr i prisguiden. Ikke kjøp den uten APO.

Hva er forskjellen med og uten APO? :)

7383578[/snapback]

Den med APO skal være optisk bedre. Tror det har noe med overflatebehandling å gjøre.

 

Den koster vanligvis mer enn den uten APO, men akkurat nå ligger APO-versjonen i produktguiden 100kr under den andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...