Moskus Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Jeg har begynt å bruke Portable CE 2.0 for å sjekke mail når jeg låner andre sine maskiner. Det er en emulator som emulerer Windows CE (i mitt tilfelle kjører jeg Windows Mobile 5.0) og kan kjøres som et vanlig "portable application" fra minnepennen min. Før emulatoren kjøres må det gjøres noen rutiner for å klare å koble til nettverket og dele filer. Dette gjøres med en typisk batch-fil. Når emulatoren lukkes, rydder batch-filen opp i filene sine. Dette er ganske trivielt. Batch-filen er nødvendig, men jeg irriterer meg over det svarte vinduet som både tar plass på skjermen og på oppgave-linja. Vet noen om en måte å skjule vinduet på? Gjerne rett før emulatoren startes, men det kan jeg ordne på selv... Jeg vet at det er en API som heter ShowWindow som tar et hWnd og en parameter. Settes parameteren til 0 betyr det at vinduet skjules. Hvordan kan jeg finne hWnd til et console vindu med batch-kommandoer?
GeirGrusom Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Er det ikke en annen API som heter GetCurrentWindow eller noe lignende?
Moskus Skrevet 23. november 2006 Forfatter Skrevet 23. november 2006 Det kan stemme, men Google vil ikke fortelle meg hvordan jeg kan kjøre en API fra et command vindu...
Giddion Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Det kan stemme, men Google vil ikke fortelle meg hvordan jeg kan kjøre en API fra et command vindu... 7343372[/snapback] Men det vil jeg... RunDLL32, ellers så kan du jo laget et prog som gjøre det
Moskus Skrevet 23. november 2006 Forfatter Skrevet 23. november 2006 (endret) Jeg kan lage et lite program, men målet er å få det til med batch-kommandoer. Dette prøver jeg på: set %HWND%=rundll32 user32.dll,GetForegroundWindow echo %HWND% Gir selvfølgelig "rundll32 user32.dll,GetForegroundWindow". Hvordan kan jeg hente ut det rundll32 skal returnere? Endret 23. november 2006 av moskus
GeirGrusom Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 (endret) rundll32 user32.dll,GetForegroundWindow SET HWND=%ERRORLEVEL% Desverre er ikke jeg så dreven med Rundll32 at jeg klarer å gi parametre, fikk det ikke til å fungere hos meg. Errorlevel er verdien programmer gir tilbake når det avslutter, regner med at det i dette tilfellet er verdien til GetForegroundWindow Endret 23. november 2006 av GeirGrusom
Moskus Skrevet 23. november 2006 Forfatter Skrevet 23. november 2006 Jeg fikk dette sånn noen lunde til å fungere rundll32 user32.dll,GetForegroundWindow echo %errorlevel% ... men den returnerte 0.
GeirGrusom Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 hmmm... hos meg returnerte den 9009...
Moskus Skrevet 24. november 2006 Forfatter Skrevet 24. november 2006 (endret) Og hvis du kjører ShowWindow(hwnd, 0) på den, blir den da skjult? EDIT: Pokker! Returnerer fremdeles 0 hos meg. Hva nøyaktig har du skrevet? EDIT2: Kan se ut som at "errorlevel" må skrives med STORE bokstaver. Returnerte 9009 her også? EDIT3: Nei, nå får jeg det ikke til igjen... Endret 24. november 2006 av moskus
GeirGrusom Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Det kan hende det ikke er riktig, det kan være en feilmelding fra rundll32.
Moskus Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 (endret) Løsningen ble presentert her av brukeren Thor. http://www.ericphelps.com/batch/samples/invisible.txt Endret 29. november 2006 av moskus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå