Gå til innhold

warlock eller shadowpriest for BC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal starte å spille igjen når BC kommer, men klarer ikke bestemme meg for om jeg skal være priest eller warlock. Har tidligere spilt pala og holy priest. Det jeg er litt redd for med warlock er at den skal bli en ubrukelig klasse ved endgame (men at den er morsom å spille underveis), mens med priest føler jeg av erfaring at det er omvendt. Det er spesielt DPS ved endgame som for warlocken er et stort spørsmål da jeg ikke nok en gang (type paladin) vil ende opp som en utility-class som bare er med for å gjøre enkelte svært få oppgaver. PvP er jeg for øyeblikket ikke spesielt interessert i, men det kan kanskje endre seg etterhvert. Noen innspill på dette med warlock endgame spilling?

Hva er f.eks. kraftigst av warlock og shadowpriest når det gjelder dps?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvær eneste guild har kanskje 7-8 Warlocks, hvær eneste guild har kanskje 1 shadow priest -.- Tror ikke at du skal bekymre deg om å få spille DPS i raids warlock i forhold til shadow priest.

Dessuten kommer dpsen til warlocks til å bli kraftig buffed i TBC (relativt i forhold til andre classer altså :p)

Skrevet
Hvær eneste guild har kanskje 7-8 Warlocks, hvær eneste guild har kanskje 1 shadow priest -.- Tror ikke at du skal bekymre deg om å få spille DPS i raids warlock i forhold til shadow priest.

Forventer egentlig ikke å spille som shadowpriest på endgame uansett, men jeg tenker at hvis warlock er svake i forhold til shadowpriests blir det litt dumt å velge warlock for å levle.

Dessuten kommer dpsen til warlocks til å bli kraftig buffed i TBC (relativt i forhold til andre classer altså :p)

Hvordan buffed da?

Skrevet

Hvordan buffed da?

7330041[/snapback]

På alle tenkelilge måter :p

Warlocks fikk 90% av det de ville ha, pluss litt til!

Skrevet

Jeg vil nå påstå at shadow priest er mye raskere å lvle med, men det er min mening. Har en lvl 57 shadow priest som jeg har brukt akkurat 8 dager playtime, å til å være spell caster, er ikke det så alt for lang tid vil jeg nå si. :)

Skrevet
Husk at i tbc blir raid maks 25 folk.

Trur eg hadde velgt warlock, lett å lvle, grinde penger med, og du blir heilt sikkert nyttig pga dps.

7330075[/snapback]

ER virkelig dps'en så bra da? Lurer fælt på dette.

Skrevet

Det med dps og sånt er etter det eg har hørt guild folk seier. Dersom du tar deg ein tur innom warlock tråden her finner du kanskje noke meir ut av det. Og www.wow-europe.com og warlock delen av forumet der.

For meg er det kun druid det går i ser du :)

Skrevet

Trur eg hadde velgt warlock, lett å lvle, grinde penger med, og du blir heilt sikkert nyttig pga dps.

7330075[/snapback]

7330083[/snapback]

Locks gjør god DPS! I mitt gamle guild var de aldri helt i toppen, men det var fordi de holdt tilbake pga aggro.

Med Blessing of Salvation, den nye aggro- abilitien og shadowpriest debuff blir det nok bra :)

Ta en titt her

Skrevet

Om du har planer om PvE, så velg warlock. Da er du 100% damagedealer (med mindre du speccer SL, hehelol), og slipper å bry deg med problemene du får som shadowpriest.

Shadowpriest er liksom healere som ikke gjør det de skal, selv om de kan gjøre vel så bra skade som andre klasser.

Skrevet (endret)

Damage som warlock i endgame PVE kommer helt an på fighten. Kan være #1 i damage på C'thun og #20 på Loatheb.. :p Men vil nå si at overall (gjennom en instance clear) så er warlock en damage dealer på lik linje med mages/rogues/fury warriors og shadowpriests.

Kan ikke si noe om warlocks vs shadowpriests når det kommer til damage, aldri hatt en i raidet. :x

EDIT: Og ja, i TBC er warlocks fryktelig imba. Meget bra damage, og pets som gjør ufyselig mye skade også. *gledeseg*

Endret av nazrm
Skrevet

7330075[/snapback]

7330083[/snapback]

Dps'en til warlocks kan være direkte syk, med tanke på at du bare kan bruke lifetap for å full mana, so gogo igjen, mens andre healer deg.

men dots+shadowbolt spam med SM/Ruin funker utrolig bra.

litt usikker på TBC pve specc..

Skrevet (endret)

Warlock grinder så mye fortere enn shadowpriests i exp.

Har null downtime, og dreper like fort som en shadowpriest med likt gear.

Felguard + Agony/Immolate + Corruption = død mob veldig fort. Drain soul har jo coefficient på 220% nå, konge mye damage for 55 mana xD

Må påpeke at Felguarden i enkelte instancer er jævelig å passe på :( Avogtil må jeg bare sacce den, selv om jeg mister 8% dmg elno. Får jo 2% av mana per 2/3sek da, men mister også i tillegg til den 8% elno damagen også 250 dps om den er buffed :S

Endret av M@R7!N
Skrevet

7330083[/snapback]

For å si det sånn, det som har stoppet meg, er aggro og mangelen på debuff-slots. Om warlocker kunne tøffet rundt med saccet succubus, +500 dmg eller mer, hatt shadow weaving på mobs, og hatt alle dots i fred (siphon, corruption, coa, immolate) uten at snolke-huntere skal stinge dem vekk, og i tillegg hadde hatt noe tilsvarende vanish/feign death, så tror jeg det er få andre klasser som kunne delt ut noe tilsvarende skade.

Skrevet (endret)

7330083[/snapback]

For å si det sånn, det som har stoppet meg, er aggro og mangelen på debuff-slots. Om warlocker kunne tøffet rundt med saccet succubus, +500 dmg eller mer, hatt shadow weaving på mobs, og hatt alle dots i fred (siphon, corruption, coa, immolate) uten at snolke-huntere skal stinge dem vekk, og i tillegg hadde hatt noe tilsvarende vanish/feign death, så tror jeg det er få andre klasser som kunne delt ut noe tilsvarende skade.

7332526[/snapback]

Etter hva jeg har forstått så blir debuff slots økt fra 16 til 40 i BC, så da er det kanskje verdt å kikke på alikevel da? MEN hvis warlock blir så bra som noen påstår så blir det kanskje litt for mange warlocks til at det blir mulig å få seg gruppe da?

Det jeg tenker er at kanskje warlock gir et mer variert spill enn priest. Som sagt har jeg levla en priest før, og synes det var ganske kjedelig. Men å heale på endgame har jeg null imot.

Endret av invictus
Skrevet

Velg warlock.

Selv om shadowpriester har blitt buffa en del for pve (desverre lite for pvp) så er en warlock ganske overlegen. Og skal du raide som prest, er sjansen stor for at du må gjøre det som healer!

i pvp er det kanskje lettere å få en gruppe som shadowprest, men regn med at du er healbot der også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...