Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ule lyd i potta+ fjusking Opel Astra stv 1,6

Reidart

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For en ukes tid siden fikk jeg en forferdelig ulelyd i eksosanlegget.

Høres ut som den kommer fra den fremre lyddemperen.

Så en ukes tid etterpå begynte bilen å fjuske under kjøring. Jeg kan starte den og gi masse gass når jeg har cluthen inne, men når jeg begynner å kjøre og gir på litt så dør den bare helt ut, homper og fjusker.

Hvis jeg er skikkelig forsiktig så går det bra, men må gire opp uten å komme opp i noe høyt turtall.

Har hatt på dyserens på tanken og kondensfjærner.

dette har ikke hjulpet.

Noen som har noen ideer om hva det kan være?

Endret av Reidart
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
For en ukes tid siden fikk jeg en forferdelig ulelyd i eksosanlegget.

Høres ut som den kommer fra den fremre lyddemperen.

Så en ukes tid etterpå begynte bilen å fjuske under kjøring. Jeg kan starte den og gi masse gass når jeg har cluthen inne, men når jeg begynner å kjøre og gir på litt så dør den bare helt ut, homper og fjusker.

Hvis jeg er skikkelig forsiktig så går det bra, men må gire opp uten å komme opp i noe høyt turtall.

Har hatt på dyserens på tanken og kondensfjærner.

dette har ikke hjulpet.

Noen som har noen ideer om hva det kan være?

7329364[/snapback]

:hmm: Du har nok en tett katalysator. Alt tyder på det. Unngå i fremtiden kjøring med dårlige tennplugger. Unngå også korte og kjappe bilturer som ikke får motoren skikkelig varm. Da kan katalysatoren få et langt liv. Slag mot katalysatoren kan også være årsak til havari. ORN.

Endret av ORN
Skrevet

hei og takk for svar.

Var innom verksted og fant ut at ulyden kom fra bensinpumpa, så den synger nok på siste verset.

Dem trodde kanksje også at det var den som gjorde at bilen fjuska, da den ikke fikk nok bensin.

Får se når pumpa er bytta..

• 2 uker senere...
Skrevet
forresten en sånn universal katalysator må vel sveises inn? eller? ikke så mye peiling...

7344301[/snapback]

Ja ! En migsveis gjør saken enkel. Med litt interesse i sveisefaget (prøve og feilemetoden) så lærer du det raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...