Gå til innhold

Trenger hjelp til ny HTPC!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt litt på å bygge meg en HTPC, og jeg har noen krav:

 

1. Den skal kjøre MythTV (evt. Knoppmyth).

2. Den skal ha et TV-kort som støtter Canal Digital og Viasat-kort. Funker det?

3. Den skal bygges i et stilrent kabinett som ser pent ut i stua. Kabinettet bør ha hull til CD/DVD-rom og bør ha et slags "vindu" til IR-mottaker.

 

Hvordan blir det når det kommer HDTV-sendinger? Må jeg kjøpe nytt kort da?

 

På forhånd takk for alle hjelpsomme svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har tenkt litt på å bygge meg en HTPC, og jeg har noen krav:

 

1. Den skal kjøre MythTV (evt. Knoppmyth).

Det gjør egentlig de fleste. Men tror kanskje det er en anbefalt hardware liste på mythtv wikien.

2. Den skal ha et TV-kort som støtter Canal Digital og Viasat-kort. Funker det?

Dette blir værre. Jeg holder på å bygge til min far nå. Denne bruker derimot MediaPortal og Digital-Everywhere sin FloppyDTV-C. Denne tror jeg ikke fungerer i Linux. Derimot så har jeg lest folk som har klart det med vanlige DVB-S kort og en kortleser (for smartkort, google "phoenix card reader"). Denne løsningen befinner seg derimot litt i en gråsone på hva som faktisk er tillatt etter selskapenes EULA.

3. Den skal bygges i et stilrent kabinett som ser pent ut i stua. Kabinettet bør ha hull til CD/DVD-rom og bør ha et slags "vindu" til IR-mottaker.

Jeg bruker Antecs NSK2400. Det er pent nok for meg. Har du litt mere penger så kan du evt gå for Antecs Fusion, samme kabinett med litt mer funksjoner. Bl.a. vfd display og skruknott.

Hvordan blir det når det kommer HDTV-sendinger? Må jeg kjøpe nytt kort da?

7315006[/snapback]

Ja det må du nok. Har fått inntrykk av at alle selskapene vil gå over til MPEG4 når de konverterer til fullskala HDTV. Det fins derimot noen kort som takler HD mpeg2. Usikker på hvilke.

 

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...