Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows starter ikke


Anbefalte innlegg

Jeg skulle endre bitsetting'en med DVD Bitsetter (http://www.dvdplusrw.org/files/dvdbitsetter2113.zip), så låste maskinen seg. Når jeg startet den på ny ville ikke windows starte. Får beskjed om at maskinen ikke finner noe oprativsystem! :cry: Det er en helt ny HP pavilion laptop.

 

Har kjørt windows cd'en for å prøve å rette opp evnt. feil. Kommer da inn på "repair console". Men jeg leste nettop på nettet: "do not choose "To repair a Windows XP installation using the Recovery Console, press R". Heldigvis stoppet jeg når jeg kom inn i consollen.

 

Når jeg valgte å instalere XP på ny, sto det jeg måtte formatere hardisken. :hmm:

 

Er utrolig redd for å slette bildene jeg har på pc'en. Har nettop fått en datter, og har mange bilder jeg verken har fått fremkalt eller kopiert! :cry:

 

Hadde vært veldig takknemlig hvis noen her kunne tatt seg litt tid å hjulpet meg til å enten fikse Xp slik det starter igjen, eller forklart hvordan jeg kunne fått ut bildene.

 

Jeg kom også til å tenke på linux som kan kjøres direkte fra cd. Har aldri prøvd det men hadde det vært mulig og kjørt den og hentet ut bildene? Har litt erfaringer fra linux fra før.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skulle endre bitsetting'en med DVD Bitsetter (http://www.dvdplusrw.org/files/dvdbitsetter2113.zip), så låste maskinen seg. Når jeg startet den på ny ville ikke windows starte. Får beskjed om at maskinen ikke finner noe oprativsystem!  :cry: Det er en helt ny HP pavilion laptop.

 

Har kjørt windows cd'en for å prøve å rette opp evnt. feil. Kommer da inn på "repair console". Men jeg leste nettop på nettet: "do not choose "To repair a Windows XP installation using the Recovery Console, press  R".  Heldigvis stoppet jeg når jeg kom inn i consollen.

 

Når jeg valgte å instalere XP på ny, sto det jeg måtte formatere hardisken.  :hmm:

 

 

 

Flere muligheter her, du kan kjøre en linux live cd, du kan kjøre bart pe, du kan installere windows på nytt UTEN å formatere, du kan koble til harddisken til en annen pc og brenne ut bilder mp3 osv, osv osv. Kunne ramsa opp tusen alternativer til hehe.

Lenke til kommentar
Jeg skulle endre bitsetting'en med DVD Bitsetter (http://www.dvdplusrw.org/files/dvdbitsetter2113.zip), så låste maskinen seg. Når jeg startet den på ny ville ikke windows starte. Får beskjed om at maskinen ikke finner noe oprativsystem!  :cry: Det er en helt ny HP pavilion laptop.

 

Har kjørt windows cd'en for å prøve å rette opp evnt. feil. Kommer da inn på "repair console". Men jeg leste nettop på nettet: "do not choose "To repair a Windows XP installation using the Recovery Console, press  R".  Heldigvis stoppet jeg når jeg kom inn i consollen.

 

Når jeg valgte å instalere XP på ny, sto det jeg måtte formatere hardisken.  :hmm:

 

 

 

Flere muligheter her, du kan kjøre en linux live cd, du kan kjøre bart pe, du kan installere windows på nytt UTEN å formatere, du kan koble til harddisken til en annen pc og brenne ut bilder mp3 osv, osv osv. Kunne ramsa opp tusen alternativer til hehe.

7315111[/snapback]

 

Nå har jeg lastet ned og kjører linux live cd. Men jeg klarer ikke å mounte harddisken som filene ligger på :( Noen som kan hjelpe meg med det?

 

Koble harddisken til pc? Har ikke lyst å skru opp en helt ny laptop.

 

Får ikke reparere windows uten å formatere jeg.

 

bart pe, har jeg aldri hørt om. Jeg lastet det ned men det var en instalasjons fil så jeg fikk ikke sett noe på det.

Endret av Eristoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...