Gå til innhold

Arkivering av e-post

donmatrelli

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan arkiverer folk e-posten sin?

Jeg for min del bruker Opera sitt mail-system (via IMAP) for å lese mail. Slik kan jeg bruke forskjellige maskiner, og ha tilgang til akkurat det samme (mtp sendt mail, ulest mail, osv osv).

Men, jeg vil helst ikke ende opp med en mengde GB lagret i mailboksen. Derfor kunne det vært bra å lagre lokalt vha et eller annet arkiverings-program. Hente ned alt en gang i måneden eller noe. Noen tips på software som er bra på dette? Gjerne med gode søkefunksjoner, og standardiserte database-løsninger...

Å slette mail er jo uaktuelt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg bruker Thunderbird til å laste ned min epost, og henter det fra en Gmail konto. Du sette Gmail til å legge all epost du laster ned til "arkivet".

7314678[/snapback]

Det kan jo være verdt å prøve.. Hva slags databaser lagrer Thunderbird i?

Støtter Gmail IMAP forresten?

Skrevet
Jeg bruker Thunderbird til å laste ned min epost, og henter det fra en Gmail konto. Du sette Gmail til å legge all epost du laster ned til "arkivet".

7314678[/snapback]

Det kan jo være verdt å prøve.. Hva slags databaser lagrer Thunderbird i?

Støtter Gmail IMAP forresten?

7315344[/snapback]

Beklager for dårlig svar. Google støtter ikke IMAP for øyeblikket.

http://mail.google.com/support/bin/answer....pe=f&ctx=search

Gmail doesn't currently support IMAP access. As part of our ongoing commitment to give our users easy access to their email, we have introduced POP access. We look forward to announcing other new features as they become available.

Jeg vet ikke helt hvilken database Thunderbird bruker. Men det er bare å kopiere alt som er i mappen (se eksempel under) og legge den i en annen mappe, for så å be Thunderbird om å bruke den mappen. Da vil all epost vises som den var før. Som sagt, jeg beklager for at jeg er dårlig til å forklare.

untitlediy3.png

Skrevet
Jeg vet ikke helt hvilken database Thunderbird bruker.

Ser ut som den lagrer alt som ren tekst bare, slik mailer mottas. Det er jo bra. Da blir det nok Thunderbird etterhvert som arkiv ihvertfall...

Takk for svar forresten :)

Skrevet

selv lagres alle mine mailer både på server og lokalt.. Kanskje litt smør på flesk, men mine mail tar ikke så mange gig, så det går nå greit... Bruker klienten M2 (den i Opera), geniale søkefunksjoner der ;)

Skrevet

Ser ut som den lagrer alt som ren tekst bare, slik mailer mottas. Det er jo bra. Da blir det nok Thunderbird etterhvert som arkiv ihvertfall...

7320702[/snapback]

Sammen med Gmail?

Skrevet

7320702[/snapback]

Sammen med Gmail?

7322766[/snapback]

Trenger IMAP, så da må jeg nok finne noe annet enn Gmail....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...