Gå til innhold

Søker artist i sjanger ambient/jazz/melancholic


StorPeder

Anbefalte innlegg

Hei og hopp.

Jeg trenger noe ny musikk nå. Så jeg lurer på om noen vet om noen gode artister som berører nevnte sjangere ?

Artister jeg har i tankene er Nils Petter Molvær (spesielt Recoloured), Trentemøller, Amon Tobin (Chaos Theory spesielt), DJ TeeBee (stemninga, ikke sjangeren denne gangen), Future Sound of London, Boards of Canada, Biosphere og flere.

 

Det skal være mørkt, dystert og gjerne "tunnel- musikk" (Se sang nr 8 på Recoloured (Mind over Midi) og sang nummer 8 på CD 1 (CD'ene er bytta om, produskjonsfeil) på Through the Eyes of a Scorpion av DJ TeeBee (Severed Dreams)) men ha god flyt!

Jeg jobba i CD- butikk noen år tilbake og hadde da god tilgang på gode artister som kun "insidere" hadde hørt om, men det er en stund siden og jeg har rett og slett gått tom for idèer.

Jeg driver å browser på Allmusic.com men selv om det er en vanvittig ressurs er den langt fra komplett.

 

Jaja.

Jeg anbefaler forresten alle nevnte artister. DJ TeeBee er meget god Drum&Bass mens resten er fantastisk electronica/ambient/jazz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

booka shade kom jo med et album tidligere i år Movements som er relativt rolig. Litt i samme gate som trentemøller.

 

Alex smoke ga ut sitt debut album Paradolia i mars. Det ligger og litt gata til trentemøller. minimal techno. rolig og UTRULIG bra !

 

the knife - Silent shout er jo og et gull korn. kom med et knakendes fint album tidligere i år. bruker dog vokal so kansje ikke faller i smak hos alle :p

 

har i år også hlrt mye på unlockedoor - Low Voltage ei russisk idm gruppe (uten gebrokken vokal). Er ikke så vilt som det du ofte hører fra aphex twin. Dette er ganske rolig. Utrulig fint album.

 

til sist et ambient album. eneste ambient albume jeg egentlig har orket høre på. Da jeg syns ambient ofte blir fryktlig kjedelig. ambient har en tendens til å strekke på lyder ut i det uendelige :p

 

men Helios - Eingya har jeg hørt MYE ! på. kansje det beste albumet som kom ut i 2006 (så klart min subjektive mening)

men det er snakk om 50 ren nytelse. Et fantastisk album.

 

fole fine album alle sammen. er du glad i rolig ambient er i det minste helios et must have !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...