Gå til innhold

Bakgrunnslyd i Heroes V og WoW

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder for tiden på med å spille på Heroes of Might and Magic V. Nå har jeg fått meg en Necropolis by, og det første jeg la merke til da jeg gikk inn her var at bakgrunnslyden (høres ut som ulvehyling) er den samme som i Orgrimmar på nattestid! Merksnodig, er en litt absurd opplevelse :) Trodde alle Blizzard-lyder var orginale og ingen andre hadde tilgang på dem - tydligvis ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja mulig... kan også hende de har kjøpt samme lyden hos noen som produserer og selger. Det er ihverfall ganske underlig å høre Orgrimmar-lyder i HoMM V :!:

Skrevet

Greia er at både filmer og spill bruker og låner litt over alt når det kommer til bakgrunnslyd, eller ambience. Mange av selskapene låner lyder fra databaser, og når en har sett en del filmer og spilt en del spill så får man den følelsen innimellom. Antakelig samme saken her, vil jeg tro. :)

Skrevet

En annen klassiker er "hestelydene" i Daggerfall. De er sikkert ikke opprinnelig derfra, men det var den første plassen jeg hørte dem. Iallefall har jeg hørt dem "over alt" siden jeg spilte det.

Skrevet

Det er uten tvil at det finne sbare en ulv i hele verden. Hver eneste gang noen skal ha en ulvelydf må de gå til den ulven, siden de ikke finnes noen andre. Derfor, hver eneste gang du spiller ett dataspill og hører en lyd av en ulv så er det en ulv som heter FLuffy von Sprinkelstein fra indre Wales som hujier på månen. Så alle med en IQ over 10 kjenner såklart igjen at oi, dette er tispa fra Wales hver gang det er en ulvelyd i ett dataspill. Siden vi alle kjenner igjen ulver på lyfen siden vi er så i pakt med naturen. Jeg er full.

Anyways, bare å skrud av lyden i Homm 5 så skjer det aldri igjen. Gi ulven rosa t-trøye i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...