Gå til innhold

Ny 37"-42" 1080p LCD TV - anbefalinger?


Anbefalte innlegg

bruker du PCen via TV > HDMI>DVI > PC?

hvilken modell har du?

 

og kan du sjekke ut om det som står på

http://pixelmapping.wikispaces.com/Toshiba+TVs

er riktig  :innocent: var jeg som la det til :p

 

har vurdert denne modelen over ei uke nå  :whistle:

7348264[/snapback]

Kjøpte en DVI (han) -> HDMI kabel som jeg koblet til PCen (GeForce 7800GTX kort). Med den Exact Scan funksjonen funker det finfint :) Jeg har 37" modellen. Skjermen er ikke like bra til PC-bruk som en vanlig LCD skjerm, noe tror har noe med bildebehandlingen å gjøre, men den er til gjengjeld mye bedre til film/spill.

Endret av benjamin84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, den lille flimringen jeg bemerket tidligere begynner å bli direkte plagsom... ser nesten ut som de-interlacing problemer... er vel ikke mulig at skjermen ikke takler 1080p via HDMI, og bare kjører 1080i??

 

Data fra skjermen, hentet ut via Powerstrip, hinter desverre til dette... her står det max oppløsning: 1920x540(i)...

 

Hvis dette virkelig er tilfellet, og ikke mulig å komme seg unna så må jeg nok desverre levere tilbake skjermen.

 

Edit: Fant etter mye lesning en instilling for interlaced/progressive i nVidia controll panelet, der var den satt til interlaced. Prøvde progressive, men da ble skjermen blå.

 

Mail har blitt sent til netshop, med tanke på den misvisende informasjonen på siden dems (og Toshiba sin forsåvidt) regner jeg med at jeg slipper å betale for den ganske så dyre LCD-frakten. Ja-ja, da er det bare å fortsette jakten på den beste TV'en til PC-bruk :)

Endret av benjamin84
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Vet ikke om dette er helt riktig post å svare på men..

 

Jeg er også på jakt etter en ny tv etter at prosjektoren sang siste verset. har sett litt på en del modeller en stund, og har kommet frem til at disse to er gode alternativer:

 

Sony 40W2000 18.500,-

LE40F71BX/XEE 22.000,-

 

Men jeg har ikke sett noen av dem "in real life" enda. Var også litt usikker på dette med 1080p, vet at Sony skjermen klarer 1080, men ikke progressive bilder gjennom komponent ? kommer vel ikke til å bruke tv'en til vanlig tv i det hele tatt, men mest 360 spilling og PS3 når den kommer, samt HD filmer. Vil helst ikke ha for mye etterslep i spill etc, eller mulig dette problemet er eliminert siden den gang jeg var helt oppdatert på den fronten..

 

Noen som har sett disse to i aksjon som har noen anbefalinger å komme med, evt andre modeller ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
ZeVs^: Hvor finner du 40W2000 til 18500? Jeg tar en! ;)

7371823[/snapback]

 

Jeg kjenner en som driver et datafirma som kjøper fra en importør. var ganske fornøyd med den prisen selv, men nå er det vel til syvende og sist kvaliteten som teller. Studielånet ryker vel uansett regner jeg med :p

Tenkte meg en tur innom Sony Center'et før jeg bestemmer meg, fannt ut at de hadde ei sjappe her i byen.

 

var borte hos en kamerat med 360'n min for å teste den på hans nye tv, en eller annen 720p modell. etter det sa jeg til meg selv, aldri spille mer xbox før du skaffer deg ny tv :( det var jaggu meg litt av en forsjell

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...