Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i jente som er opptatt


Gjest Gutt1989

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt1989

Hei!

 

Jeg har blitt kjempeforelsket i ei jente i klassa mi. Vi har gått i klasse i ca 1 og et halvt år, og vi er veldig gode venner.

 

Problemet er at hun har kjæreste, som hun har vært sammen med i kanskje 2 år. Kjæresten er etter min oppfattning "en idiot" (selvsagt), og de to er helt forskjellige. De har et veldig turbulent forhold, og det har vært slutt mellom dem et par, tre ganger. Men hun elsker ham.

 

Hva bør jeg gjøre?

 

Holde kjeft, og fortsette vennskapet med jenta, eller si det til henne, og risikere vennskapet?

 

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gutt1989
Hadde noen prøvd seg på dama mi vet jeg hvem som hadde blitt utsatt for en ulykke  :)

Hold deg vekke, tenk på hvordan du selv hadde hatt det hadde noen komt å tatt dama di :p

7297460[/snapback]

Jeg hadde tatt det som en mann, bitt sorgen i meg og dratt på byen for å finne et nytt hull.

7297490[/snapback]

 

Da er jeg glad jeg ikke er deg :) Det handler ikke om å finne seg noe hull..

 

Jeg er så glad i henne, og mener hun kunne fått det mye bedre med meg enn med han hun er sammen med. Men det tenker kanskje de fleste ^^.

Lenke til kommentar

Tror nok jeg også hadde ventet litt på tur... Dersom du skal ha no kjangs i det hele tatt, så må det jo bli slutt melleom henne og typen. Og DU er nok ikke personen til å ordne det. Det må hun finne ut av selv.

 

Og hva gjør du når de gjør det slutt? Det jeg har erfart er at en del jenter blir veldig... tja.. "sårbare" når de ikke er i no forhold. De blir usikkre, og på en måte gjemmer sitt egentelige jeg mye mer. Man kan ofte nesten se på folk om de er i ett forhold eller ikke. Ihvertfall, dersom det skjer her - noe det gjør, men uvist i hvilken grad - så er dette et godt tidspunkt. Hun føler seg alene, og trenger støtte osv.

 

Siden du er en god venn så har du nå en veldig god posisjon. Du kan nå betro noen av følelsene dine til henne, og plante ett frø som det heter på fagspråket ;) Altså, hinte frempå. Somoftest så er jenter mye mye bedre på dette enn gutter, så når du mener du har gitt henne hint nok, så har hun antagelig forstått det for lenge siden. Og da er det bare å vente på svar.

 

Hvis hun trekker seg unna i form av at hun blir mindre tilgjengelig eller at hun tar mindre kontakt, så er det nok et nei. Dersom hun oppfører seg akkuratt som vanlig, så kan det være at hun ikke har forstått det du har hintet om, så det burte gi rom for å prøve _litt_ til. Men pass her, for jenter vet ofte mer om deg en du tror, desverre. Og dersom du hinter flere ganger uten svar, ta det som et nei.

 

Men, dersom hun reagerer positivt så har du no på g vettu :) Det merker du ofte med at hun er mer positiv ovenfor deg, hilser mye mer på deg, sier mye mer hadet, kanskje gir klem, tar kontakt via msn/sms mer en vanlig, gjerne uten å ha noe å spørre om.

 

Hehe, kan være at mange er uenige i hva jeg har skrevet her nå, men dette er hvordan jeg ville håntert det dersom jeg var i din situasjon og utifra det jeg har forstått av teksten din. Hvordan de faktiske fakta er, vet jeg jo ikke, så dette er jo bare noe du må prøve ut selv vettu :)

Lenke til kommentar
Tenk deg åssen du villa ha følt deg om noen sa det til dama de?

Det er ikke så morro da lenger  :hmm:

7305440[/snapback]

Er det ikke det som bare er moro? Om dama tenker over saken og velger å forlate deg så hadde det skjedd før eller siden uansett, greit å få søpla ut av hus så fort som mulig. Om dama velger å holde seg til deg så kan dere le av den stakkars nerden i fellesskap i lang tid fremover.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har blitt kjempeforelsket i ei jente i klassa mi. Vi har gått i klasse i ca 1 og et halvt år, og vi er veldig gode venner.

 

Problemet er at hun har kjæreste, som hun har vært sammen med i kanskje 2 år. Kjæresten er etter min oppfattning "en idiot" (selvsagt), og de to er helt forskjellige. De har et veldig turbulent forhold, og det har vært slutt mellom dem et par, tre ganger. Men hun elsker ham.

 

Hva bør jeg gjøre?

 

Holde kjeft, og fortsette vennskapet med jenta, eller si det til henne, og risikere vennskapet?

 

 

Takker for svar :)

7297041[/snapback]

 

Vel du er hvertfall ikke alene :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...