Gå til innhold

Installere Windows på nytt på helt ny PC?


aulvaer

Anbefalte innlegg

Jeg fikk endelig maskina mi i dag tidlig! En Dell I6400 med Win XP Home.

 

Synes det var mye drit som var installert på den. Slikt som McAffee en hel uke gratis, Google desktop og lignende.

 

Hvis jeg installerer Windows XP Home på nytt fra CD'n som fulgte med (ja, som jeg betalte 50 kr ekstra for å få med), får jeg automatisk all den driten da og, eller er det en mer clean utgave av windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs vel egentlig på hva slags cd de fikk med maskinen. Hvis det er en vanlig XP-cd så vil du kunne fjerne all Dell-møkka med en clean install. Er det derimot en recovery-CD du har vil all dritten følge med. Kjøpte selv en Dell-maskin for ikke så lenge siden, og opplevde det samme problemet. Etter litt lesing og leting fant jeg da ut av Dell hadde lagt ved en vanlig XP-cd på harddisken. Det var bare å brenne ut CDen og installere XP på nytt, uten alt skrotet. Men jeg regner med, at siden du har betalt ekstra for den, så kan du bare kjøre en clean install fra CDen din. Sett den i og boot maskinen fra den. Formater samtidig hele harddisken og partisjoner den på nytt - så vil du være kvitt all reklameskrotet fra Dell, som egentlig bare er shareware og trials som Dell tjener ekstra penger på.

Lenke til kommentar
Jeg fikk endelig maskina mi i dag tidlig! En Dell I6400 med Win XP Home.

 

Synes det var mye drit som var installert på den. Slikt som McAffee en hel uke gratis, Google desktop og lignende.

 

Hvis jeg installerer Windows XP Home på nytt fra CD'n som fulgte med (ja, som jeg betalte 50 kr ekstra for å få med), får jeg automatisk all den driten da og, eller er det en mer clean utgave av windows?

7296565[/snapback]

 

Nei, du får kun en "clean" installasjon.Men har du anledning til det, hadde jeg droppet XP Home og heller installert XP Professional.

Lenke til kommentar
Jeg fikk endelig maskina mi i dag tidlig! En Dell I6400 med Win XP Home.

 

Synes det var mye drit som var installert på den. Slikt som McAffee en hel uke gratis, Google desktop og lignende.

 

Hvis jeg installerer Windows XP Home på nytt fra CD'n som fulgte med (ja, som jeg betalte 50 kr ekstra for å få med), får jeg automatisk all den driten da og, eller er det en mer clean utgave av windows?

7296565[/snapback]

 

Takk for tips!

 

Er i gang med installasjon på nytt nå. Har XP Pro tilgjengelig, men på norsk, og ikke helt med all støtte til Bill. Installerer derfor Home på engelsk. Skal jo uansett ha Vista når det kommer rett over jul! Har Pro der jeg trenger det, men på lap'en trenger jeg strengt tatt ikke de nettverksinnstillingene Pro byr på heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...