Gå til innhold

Hjelp meg å finne deler


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har sannsynligvis mye mer penger enn de fleste av dere, men har ikke så mye peil på data.

 

Tenker å kjøpe datamaskiner til mine sønner, så trenger litt hjelp med utvelgesen av deler.

 

Har hørt scsi raid er bra, det vi har på jobben, så jeg vil kun gå for scsi etter råd fra en bekjent.

 

Jeg vil ha det raskeste og beste man finner idag, så velg ut det. Penger har ingen betydning. Jeg er ikke interessert i å spare en tusenlapp der og en tusenlapp der osv, så finn alt i samme butikk har De et godt forslag.

 

 

mvh

C. Møller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-13 16:31, skrev Sætrefjell:

Hei!


Tenker å kjøpe datamaskiner til mine sønner, så trenger litt hjelp med utvelgesen av deler.


Hvor mange har du da?

Quote:


Har hørt scsi raid er bra, det vi har på jobben, så jeg vil kun gå for scsi etter råd fra en bekjent.


Scsi kan nokk være bra som server-løsninge, noe jeg tviler sterkt på at dine sønner kommer til å drive med.(Hvis de har/hadde planer om det så beklager jeg :smile:)

Quote:


Jeg vil ha det raskeste og beste man finner idag, så velg ut det. Penger har ingen betydning. Jeg er ikke interessert i å spare en tusenlapp der og en tusenlapp der osv, så finn alt i samme butikk har De et godt forslag.


Da vil jeg spare meg og deg litt tid ved å hennvise til hardware.no sitt egen ""Millionær" løsning som basseres på Intel p4-system med 2.8Ghz(!) og som kanskje er det råeste markede kan byes på.

Og resten er bare å silkle etter.

Men så er prisen også deretter oxo.

Hvis du absolutt vil satse på SCSI-løsning i steden for markedes råeste Harddisker så kan du selvfølgelig kjøpe Seagate Cheetah X15 36LP som hardware.no har testet og et SCSI-kontroller som

Adaptec SCSI 68 pin ASC-39320D Ultra320.

Men det er noe som jeg ser på som GIGANTISK OVERKILL.

Du klarer deg evig nokk med 8mb cach på en WDC-disk.

Dessuten så blir som oftest de andre harddiskene lagringsdisker og blir bare brukt til lagring av filmer og spill osv.

 

Akkurat hvor du skal kjøpe disse komonentene er litt vanskelig å si, men hvis du bruker de store kjente websjappene som Komplett, Databutikken, PS-data og altmuligsjappa Microplex for å handle kjøere og goop og andre småting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...