Gå til innhold

Får snart dell 6400. Hva bør jeg gjøre?laptop tips


Anbefalte innlegg

Hei jeg får snart min dell 6400, og siden dette er min første egene data(den andre var familiens:P) lurer jeg på om det er noe spesielt jeg bør gjøre når jeg får den. Har sett her på forumet litt om overklokking av grafikkort, oppdateringer av drivere, bios osv. (tror det var det) Er det viktig å gjøre dette? Er ikke så god på data så har ikke så mye peiling på det der. Skal brukes til spilling, msn og skole, musikk, film titting og litt film redigering vis dette har noe å si.

 

 

PS: har aldri hatt noen laptop selv eller no sånn.. så vis noen kan komme med no tips om det hadde det vært greit. Har fått med meg at man bør ta ut batteriet og bruke laderen vis den skal stå lenge på et sted. Også har jeg tenkt på en mus...den skal være trådløs og funke til cs, gta:san andreas, og lignende...har tenkt på mx1000..Vil den funke?

 

Her er innholdet vis det har noe å si:

 

Intel core 2 duo 2.00 Ghz

X1400 256 mb

1 gb ram

120 gm harddisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell e data så eg kan anbefalle=D. først og fremmst ville eg ha formatert den, dell har faktisk egen funkjson at når du starte dataen så klikke du ctrl f11 å då ligger alle programma så låg på den fra starten å windows blir lagra på nytt=D.. ellers så e det jo mange tips og trix får å få ein raske data:D. mye av det skal ligga på http://hjemmepc.no.. lykke te:D

Lenke til kommentar
først og fremmst ville eg ha formatert den, dell har faktisk egen funkjson at når du starte dataen så klikke du ctrl f11 å då ligger alle programma så låg på den fra starten å windows blir lagra på nytt

7293885[/snapback]

 

Hvis man bruker den funksjonen første gang man starter opp blir jo situasjonen akkurat den samme før og etter, eneste du oppnår er å slå ihjel noen timer med å vente på at alt blir installert... En CLEAN windows installasjon derimot er å anbefale, dvs å formatere og installere alt man trenger selv, og ikke alt Dell mener at man trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...