Gå til innhold

Respons på hjemmeside til et forlag [21. nov]


Anbefalte innlegg

Dette er et ganske tidlig utkast av et design til et forlag (kjenner han som eier det, gjør det gratis). Har en god del igjen å gjøre, men er interessert i å høre hva dere synes uansett. På knappen "kundeservice" kan dere se et eksempel på hover (det det heter?) effekten på knappene i headeren. Er ikke helt fornøyd med footeren, vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den. "Vimpelen" mangler også noe, den er litt tom og kjedelig. Hadde tenkt å kanskje legge inn noen knapper som linker til andre versjoner av hjemmesiden på andre språk. I vimpelen kan jeg også skrive firmanavnet. Det runde symbolet i vimpelen er tatt fra kjernen i logoen (ikke jeg som har laget den):

 

post-85756-1163598577_thumb.jpg

 

Merk at dette er den første ordentlige hjemmesiden jeg designer så ikke slakt meg for hardt hvis dere synes det ikke var bra :) Og ikke glem at det er et tidlig utkast.

 

Oppdatert versjon lenger nede på siden!

 

post-85756-1163598698_thumb.jpg

Endret av phex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Jeg skal jobbe mer med designet i helgen så poster et bedre utkast der det forhåpentligvis er mer å komme med kritikk til. Hva mener du med hva siden skal inneholde? Som f.eks. oversikt over alle bøkene med bilder, antall sider, utdrag fra bøkene, osv? Uansett, kommer som sagt med et bedre utkast enten på lørdag eller søndag. :)

Lenke til kommentar
Synes dette var litt lite å komme med kritikk til, men om du vil ha respons så synes jeg designet så for simpelt ut.

 

Det hadde også hjulpet å vite hva siden skal innholde(man må jo designe siden etter innholdet  )

 

Enig i dette. Du må vise hele siden for at du skal få skikkelig respons:)

 

Venter til det kommer mer :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg kommet litt videre. Har ikke fått så mye tid som jeg ville til å drive med hjemmesiden så er ikke veldig mange forandringer, men det begynner i hvert fall å ligne en hjemmeside nå.

 

Ting som er gjort:

 

- Gjort vimpelen mindre, endret fargen på den og lagt til firmanavnet i den. Også lagt til noen flagg (vet de ikke ser perfekte, skal fikses) over firmanavnet. Siden skal oversettes til flere språk.

 

- Endret størrelse og farge på "eksempelhoveren".

 

- Lagt inn "dummy"-tekst og forandret farge til samme fargen som vimpelen.

 

- Lagt til noen linjer for at ikke innholdet skal "flyte".

 

- Fikset på noen små detaljer som kanskje ikke en gang blir lagt merke til eller som jeg ikke husker.

 

post-85756-1164117313_thumb.jpg

 

 

Takk for all respons!

 

 

Det er jo veldig likt dette designet da. http://brriiaann.blogspot.com/ Når man skal designe noe for et forlag så ville jeg iallefall ha designet noe unikt. Iallefall noe eget.  :)

7314743[/snapback]

Er enig i at designet bør være unikt, men i dette tilfellet er det jo kun vimpelen som ligner. Resten av siden er ganske ulik, at det er et grafisk element som ligner må man nesten tåle. Er sikkert tusenvis av sider som ligner litt på hverandre. Men skjønner poenget ditt. Har ikke sett den hjemmesiden før bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Bump.

 

Ingen som har noe å si om designet? Hadde vært takknemlig for litt respons  :)

 

Har lyst til å begynne å kode siden, men føler jeg ikke er helt ferdig med designet så lurer på om dere har noe kritikk og/eller ris og ros.

 

Takk!

7340340[/snapback]

I all korthet, uten å vite hva du skal uttrykke: Liker det, jeg. Enkelt og greit, med gruppering, tydelighet og lesbarhet.

 

Men synes kanskje vimplen ser litt hjemmesnekkera ut...:)

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar

Fint, veldig simpel stil, men er dog litt uenig med fargevalget. Jeg ville også om mulig gjøre siden noe smalere, syns den ble veldig utstrakt i 1280x1024.

 

Edit: Slo meg først etterpå at det var kun bilder jeg så på, går utifra at siden vil opptre midtsentrert i reel form.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
I all korthet, uten å vite hva du skal uttrykke: Liker det, jeg. Enkelt og greit, med gruppering, tydelighet og lesbarhet.

Men synes kanskje vimplen ser litt hjemmesnekkera ut...:)

Takk, akuratt det jeg prøvde å gjøre. Designe en enkel side med god lesbarhet. Angående vimpelen er jeg enig med deg, skulle gjerne ha fått inn noen spennende/fine små detaljer som gjorde den litt mer interessant. :hmm:

 

Edit: Slo meg først etterpå at det var kun bilder jeg så på, går utifra at siden vil opptre midtsentrert i reel form.

Det stemmer. Hadde tenkt å si det, men glemte det. Siden skal altså være midtsentrert når den er ferdig.

Endret av phex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...