Gå til innhold

Dual Wield eller 2-Handed for Shaman i BC?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kommer til å gjøre mest skade av Dual Wield eller 2-Handed våpen for en shaman? Noen som har gjort noen utregninger på hva som er best? Og hvilke våpen buffs bør vi bruke? Er rockbiter fremdeles best, eller er det en fordel (ved dual wield) å bruke to ulike buffs?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva kommer til å gjøre mest skade av Dual Wield eller 2-Handed våpen for en shaman? Noen som har gjort noen utregninger på hva som er best? Og hvilke våpen buffs bør vi bruke? Er rockbiter fremdeles best, eller er det en fordel (ved dual wield) å bruke to ulike buffs?

7289161[/snapback]

rockbite er aldri best ^^

windfury 4thewind :D

Skrevet

Har byttet litt frem og tilbake med RB/WF i PvP og PvE (questing, stort sett), og det er ingen voldsom forskjell på dem over tid. I PvP er såklart WF brillefint.. når den proccer. Alle som har brukt WF en del, vet at det kan komme 4-5 procs på rad, og man kan slå 20 ganger før noe skjer. RB gir derimot en lavere, men konstant dps-økning.

Jeg kan derimot tenke meg at 2x WF på kjappe våpen vil være ganske effektivt, både i PvP og PvE. Flere hits = flere crits = flurry oppe = kjappere hits .. og sånn baller det på seg. Hiv inn troll-berserking og en warrior med BS inni der, så blir det fine tall.

Skrevet
Har byttet litt frem og tilbake med RB/WF i PvP og PvE (questing, stort sett), og det er ingen voldsom forskjell på dem over tid. I PvP er såklart WF brillefint.. når den proccer. Alle som har brukt WF en del, vet at det kan komme 4-5 procs på rad, og man kan slå 20 ganger før noe skjer. RB gir derimot en lavere, men konstant dps-økning.

Jeg kan derimot tenke meg at 2x WF på kjappe våpen vil være ganske effektivt, både i PvP og PvE. Flere hits = flere crits = flurry oppe = kjappere hits .. og sånn baller det på seg. Hiv inn troll-berserking og en warrior med BS inni der, så blir det fine tall.

7289578[/snapback]

..for ikke å snakke om alle interrupts man genererer mot castere. Det blir et mareritt.

Skrevet (endret)

7289161[/snapback]

rockbite er aldri best ^^

windfury 4thewind :D

7289170[/snapback]

vel.. RB ville vert best VIST det hadde vert slik som det virker i dag..

RB i TBC vil virke på samme måte som Ft. det vil bety: ikke flere høye crits, RB proc critter nesten ALDRI (de på TBC beta server tror at RB går på spell crit % og ikke melee)

grunnen til at RB vart forandra var at de ikke ville at DW shamans skulle bruke RB på ene våpenet og WF på det andre og får RB bonusen når WF procer. og det ville vel gjordt den 41. ench talent'en litt for kraftig..

de tok med andre ord den enkle veien:( jeg bruker 1h (dagger) /shield før og elsket det.. daggeren gjore nesten samme skade som 2h våpen.

det beste hadde vært vist RB hadde vært slik det er i dag men at RB's attack power ikke vart tatt med i WF proc og shaman(et eller ana) rage.

så no er uvist hva som er best.

Endret av MysticoN
Skrevet (endret)
2H vil nok gjøre mest burst dmg fremdeles, og vil være best i pvp. Mulig DW vil gi bedre dps over lengre tid, og da være best for pve!

7289312[/snapback]

jeg tror nokk at DW er den "sikre" veien... alltid kjedelig å sitte trykt inn i monitoren og vente på at WF skal proce. DW vil gi en rask steady dmg :dribble:

men noe sier meg at shamans kommer til å bli litt hatet i fremtiden, DW åpner for mye våpen krangling.. kanskje vi hunters slipper alt styret med : omg hunter weapon!11

jeg ser for meg at jeg kommer til å gå for 2 raske våpen.. muligens 2 dagger. får se hva jeg får tak i på veien.. men desto raskere våpen desto bedre i mitt tilfelle.. ninja mode here i come^^

Endret av MysticoN
Skrevet
Teit at Shamaner får WF på både Mh og Of :S blir jo litt feigt etter min mening

7295295[/snapback]

med tanke på at de nerfer rockbiter, så vil jeg ikke si at det er feigt, oh du som postet ovenfor, at du kanskje kommer til å gå etter daggers, glem d, shamaner kommer bare til å få bruke fistweapons, axes og maces.

Skrevet
med tanke på at de nerfer rockbiter, så vil jeg ikke si at det er feigt, oh du som postet ovenfor, at du kanskje kommer til å gå etter daggers, glem d, shamaner kommer bare til å få bruke fistweapons, axes og maces.

7295611[/snapback]

Hva er nerfen (bortsett fra fjerning av threat-komponenten), og hvem bestemmer at shamaner bare kan bruke fist/axe/mace?

Skrevet (endret)

Synes enda det er veldig Feigt og teit av blizz og gi de 2x WF :S

blir jo sykt i pvp tipper jeg...

skulle bare ha WF på Mh

Endret av DaXoN
Skrevet (endret)

hm, kan wielde daggers:O syns jeg så på en post på betaforumet at man ikke kunne det, men rockbiter sin attackpower er jo fjerna, når legger den til attackpower på angrepene liksom, hm, skal finne posten hvor det står.

edit:

Weapon buffs have been seeing a lot of tweaking lately with the most noticable one being rockbiter that went from +AP to additional damage. WF got goofed with a bit as well where the two extra hits were turned into yellow numbers (basically means those hits don't cause procs any more). And last I checked, if you have your character screen open and are watching your attack power, it will go up when you get a crit and activate Unleashed Rage, but when you get windfuries you don't see the attack power jump up for a split second like it use too, at least the last time I was watching it it didn't, but there's been a patch since then so who knows. The weapon buffs are definatly the one thing that has been goofed with the most on Shamans.

I'm not 100% sure on this but I think WF currently -does not- scale on the live server. Though I never paid really close attention to it, its a multi-rank spell and the ranks always had a set number of attack power that they would add to your two extra hits, I don't ever remebering there being mention of any kind of scaling. If it truely is scaling now then I think thats new, and is nice to have. Means the skills won't be out dated by level 70.

Endret av Faber
Skrevet

Sjekk rockbiter på thottbot, så switch over til beta. 554 AP / 14 = 40 dps. Så gjenstår det jo å se om det er en flat 40 dps, eller om den vil variere etter hvilket våpen det brukes på. Specialattacks med dagger får jo AP-dps * 1.7, med 1h øks/mace 2.4, og 2h øks/mace/staff 3.3.

Skrevet
Sjekk rockbiter på thottbot, så switch over til beta. 554 AP / 14 = 40 dps. Så gjenstår det jo å se om det er en flat 40 dps, eller om den vil variere etter hvilket våpen det brukes på. Specialattacks med dagger får jo AP-dps * 1.7, med 1h øks/mace 2.4, og 2h øks/mace/staff 3.3.

7295738[/snapback]

blir spennende og se når bc kommer ja:)

Skrevet
Nja, nå kommer det jo en patch før BC, som inkluderer de nye talentene, omstrukturering av honor-systemet og litt annet. Desember-ish, sies det.

7295872[/snapback]

lol, stemmer, how silly of me

Skrevet
Synes enda det er veldig Feigt og teit av blizz og gi de 2x WF :S

blir jo sykt i pvp tipper jeg...

skulle bare ha WF på Mh

7295674[/snapback]

Hvorfor er det feig å teit av blizz å gi oss 2x WF. De har åpnet store muligheter for oss til å gjøre noe annet i pve en å stå å trykke på 2 knapper. (healbot)

Skrevet

Jau. Jeg testa nettopp dualwield med shammien min på PTR. Dog, jeg har ingen offhand. så det ble med en hvit vendor øks :p Critta 250 med rockbiter på hvite øksa :p Og WF nerfen likte jeg ikke noe særlig.

Men shamanistic rage var litt rå da. fin procrate :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...