Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hakk hvært 10'ene minutt i windows :(


Anbefalte innlegg

Hei, opplever att det kommer 1 hakk som ikke varer lengre enn ca 0.25sek hvært 10min, legger spesielt merke til det når jeg ser en film hvor bildet og lyden stopper 0.25sek.

 

Er ikke direkte irriterende men skulle gjerne fått fikset det.

 

Har en ganske nå nyinnkjørt pc med følgende HW.

 

Amd 64 prosessor 3500+

1gig ddr1 pc3200ram

msi hk (husker ikker merket)

3stk 250gig sata samsung spinpoint hd'er

gforce skjermkort av en billig type.

 

Kan det være rammen? har en misstanke om att det ikke var dual ram jeg fikk da jeg skulle ha, men 2 stk vanlige ram som kjøres i single mode i 400hz. Om dette kan skape litt problemer (siden det også er av ett billig noname merke)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Standard Spørsmål:

Du har alle nyeste drivere mtp. skjermkort og sånn?

 

Om du har to like rambrikker, husk å sette dem i dualoppsettet på hovedkortet. På mitt hovedkort er det farga, altså lett å se hvilke to som jobber sammen. Dette er oftest nr. 1 og 3, 2 og 4. Altså to ramslotter som står ved siden av hverandre jobber ikke i dual. Det er i hvert fall slik på mitt hovedkort.

Lenke til kommentar
jeg ville sjekket lasten på på CPU. Ctrl+alt+del -> Ytelse. Følg med på "Bruk av CPU". Hvis den ligger konstant høyt har ting med å stoppe opp i ny og ne. Sjekk deretter i oppgavebehandling hvilken prosess som sluker CPU.

7289176[/snapback]

 

 

Bruk av cpu er helt topp og ingen gale med det, alt inni windows funker som en drøm og fra jeg starter pc'en til den er ferdig inni windows så tar det kappe 15sek, samt respons tiden på og åpne mapper osv er mer enn topp.

Lenke til kommentar
Standard Spørsmål:

Du har alle nyeste drivere mtp. skjermkort og sånn?

 

Om du har to like rambrikker, husk å sette dem i dualoppsettet på hovedkortet. På mitt hovedkort er det farga, altså lett å se hvilke to som jobber sammen. Dette er oftest nr. 1 og 3, 2 og 4. Altså to ramslotter som står ved siden av hverandre jobber ikke i dual. Det er i hvert fall slik på mitt hovedkort.

7289185[/snapback]

 

Driverene til Hk, Skjermkort, nettverkskortet og alt av win update er oppdatert etter siste versjon.

 

Rambrikkene er etter min mening vanlig single brikker, asså ikke dual, og de kjøres i single mode på 400hz.

 

Er etter min mening ganske bra oppdatert selv om hva som er nytt og hva som funker, knoter daglig i win og har gjordt dette i 10 år nå, så helt blank er jeg ikke, det var det att dette var litt nytt for meg og skjønner ikke helt hva som er gale med pc'n. Kjørte intel pc før med ati skjermkort og etter jeg kjøpte ny amd/nvidia pc så ble dette ett problem...

Endret av Clone baby
Lenke til kommentar
Standard Spørsmål:

Du har alle nyeste drivere mtp. skjermkort og sånn?

 

Om du har to like rambrikker, husk å sette dem i dualoppsettet på hovedkortet. På mitt hovedkort er det farga, altså lett å se hvilke to som jobber sammen. Dette er oftest nr. 1 og 3, 2 og 4. Altså to ramslotter som står ved siden av hverandre jobber ikke i dual. Det er i hvert fall slik på mitt hovedkort.

7289185[/snapback]

 

Driverene til Hk, Skjermkort, nettverkskortet og alt av win update er oppdatert etter siste versjon.

 

Rambrikkene er etter min mening vanlig single brikker, asså ikke dual, og de kjøres i single mode på 400hz.

 

Er etter min mening ganske bra oppdatert selv om hva som er nytt og hva som funker, knoter daglig i win og har gjordt dette i 10 år nå, så helt blank er jeg ikke, det var det att dette var litt nytt for meg og skjønner ikke helt hva som er gale med pc'n. Kjørte intel pc før med ati skjermkort og etter jeg kjøpte ny amd/nvidia pc så ble dette ett problem...

7289398[/snapback]

 

 

Vis du har 2 vanlege 400mhz ram brikker med dei samme speifikasjonene, skal de kunne kjøre i dual;)

Me uansett skulle ikkje dual ram ha noe å sei i dette tilfellet.

 

Går utifra at du spiller av Dvd filmer?

Er Dvd spilleren din koblet til s-ata grensesnitt .

Vis den er tilkoblet P-ata sørg for at den ikkje må dele pata-kanalen med ein annen enhet;)

 

Og hvilken Dvd software er det du bruker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...