Gå til innhold

7600GS mottar ikke strøm *LØST*


noWay

Anbefalte innlegg

Har et irriterende problem: Mitt skjermkort Club 3D 7600GS 256MB AGP kort tar ikke mot strøm fra PSU! Kortet er bare 2-3 uker gammelt, og jeg har ingen andre problemer med kortet (eller PCen).

 

Etter hver oppstart av PCen er det 50+ feilmeldinger fra nVidia som sier at kortet ikke mottar nok strøm fra den eksterne strømkilden. Jeg HAR koblet til strømkontakten til skjermkortet, jeg har forresten testet alle strømkontakter som er mulige å bruke til skjermkortet, men jeg får opp feilmeldingene likevel. Har stappet strømkontakten GODT inn i kontakten på skjermkortet også, men likevel: feilmeldinger. Jeg har prøvd forskjellige drivere til kortet, og kjører nå med ForceWare-versjon 93.71. Kortet er IKKE overklokket, og har fin temp (ca. 42grader idle). I BIOS har jeg haket av for støtte av 256MB skjermkort, AGP 8x. (Har et DFI LanParty nF3 UT ULTRA-D kort)

 

Det merkes ingen steder i spill eller i Windows at skjermkortet ikke mottar strøm, det er bare vanvittig irriterende etter oppstart å klikke igjennom alle feilmeldingene.

 

Hva mer kan jeg skjekke før å konstantere at strømkontakten på skjermkortet er defekt?

 

PRT SCR AV FEILMELDINGER FRA NVIDIA

 

BILDE AV SKJERMKORTET MITT

 

Kjøpte kortet på tilbud fra Netshop.no....

Endret av noWay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et irriterende problem: Mitt skjermkort Club 3D 7600GS 256MB AGP kort tar ikke mot strøm fra PSU! Kortet er bare 2-3 uker gammelt, og jeg har ingen andre problemer med kortet (eller PCen).

 

Etter hver oppstart av PCen er det 50+ feilmeldinger fra nVidia som sier at kortet ikke mottar nok strøm fra den eksterne strømkilden. Jeg HAR koblet til strømkontakten til skjermkortet, jeg har forresten testet alle strømkontakter som er mulige å bruke til skjermkortet, men jeg får opp feilmeldingene likevel. Har stappet strømkontakten GODT inn i kontakten på skjermkortet også, men likevel: feilmeldinger. Jeg har prøvd forskjellige drivere til kortet, og kjører nå med ForceWare-versjon 93.71. Kortet er IKKE overklokket, og har fin temp (ca. 42grader idle). I BIOS har jeg haket av for støtte av 256MB skjermkort, AGP 8x. (Har et DFI LanParty nF3 UT ULTRA-D kort)

 

Det merkes ingen steder i spill eller i Windows at skjermkortet ikke mottar strøm, det er bare vanvittig irriterende etter oppstart å klikke igjennom alle feilmeldingene.

 

Hva mer kan jeg skjekke før å konstantere at strømkontakten på skjermkortet er defekt?

 

PRT SCR AV FEILMELDINGER FRA NVIDIA

 

BILDE AV SKJERMKORTET MITT

 

Kjøpte kortet på tilbud fra Netshop.no....

7288562[/snapback]

 

 

 

http://www.club-3d.com/

gå til support, "GeForce 7600GS AGP (Power Warning)", følg anvisningene for fix av problemet-

Lenke til kommentar

JESS! Løste problemet mitt!

 

Jeg leste en stickytråd på www.dfi-street.com, om at hvis jeg overklokket DFI-kortet som jeg har gjort, så burde jeg sette AGP speed på 67 eller 68 i BIOS.

 

- AGP should be set to 67 or 68 Mhz for stable HTT over 230Mhz

 

Min HTT er på 250....

 

Dette løste iallefall problemet mitt, vet ikke om det løser ditt Mompen, men du kan jo prøve, hvis du har muligheten til å stille APG speed på mobo'et ditt.

Lenke til kommentar
Har et irriterende problem: Mitt skjermkort Club 3D 7600GS 256MB AGP kort tar ikke mot strøm fra PSU! Kortet er bare 2-3 uker gammelt, og jeg har ingen andre problemer med kortet (eller PCen).

 

Etter hver oppstart av PCen er det 50+ feilmeldinger fra nVidia som sier at kortet ikke mottar nok strøm fra den eksterne strømkilden. Jeg HAR koblet til strømkontakten til skjermkortet, jeg har forresten testet alle strømkontakter som er mulige å bruke til skjermkortet, men jeg får opp feilmeldingene likevel. Har stappet strømkontakten GODT inn i kontakten på skjermkortet også, men likevel: feilmeldinger. Jeg har prøvd forskjellige drivere til kortet, og kjører nå med ForceWare-versjon 93.71. Kortet er IKKE overklokket, og har fin temp (ca. 42grader idle). I BIOS har jeg haket av for støtte av 256MB skjermkort, AGP 8x. (Har et DFI LanParty nF3 UT ULTRA-D kort)

 

Det merkes ingen steder i spill eller i Windows at skjermkortet ikke mottar strøm, det er bare vanvittig irriterende etter oppstart å klikke igjennom alle feilmeldingene.

 

Hva mer kan jeg skjekke før å konstantere at strømkontakten på skjermkortet er defekt?

 

PRT SCR AV FEILMELDINGER FRA NVIDIA

 

BILDE AV SKJERMKORTET MITT

 

Kjøpte kortet på tilbud fra Netshop.no....

7288562[/snapback]

 

 

 

http://www.club-3d.com/

gå til support, "GeForce 7600GS AGP (Power Warning)", følg anvisningene for fix av problemet-

7288639[/snapback]

 

 

Japp, akkurat slik som jeg gjorde :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...