Gå til innhold

Opera 7 beta klar


DrErling

Anbefalte innlegg

Litt kult med Shift-F11, da blir sida rendra slik som den vil bli rendra på PDA/mobil-dingsar. Tilogmed ei side som VG er faktisk lesbar når du får scrolla forbi alt det svadagreiene på toppen.

Kanskje ikkje eit preferabelt modus, men det slår iallfall WAP.

 

(kult iallfall om ein ser vekk frå det faktum at bandbreidda til å laste ned VG ikkje er tilgjengleg på mobildingsar :wink:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, den overbeviser ikkje heilt. 6.5 er framdeles førstevalg.

Har etter under 1 time funne ein del ting som ikkje er bra nok:

-Itavisen speedometer, denne virke i 6.x

-www.visveg.no virke framdeles ikkje, men bedre enn 6.x

-bytta vindu med scrollhjulet virkar ikkje lengre - får håpa at det er ein bug i beta'en...

-reklame med bevegelse (typisk dinside) får framdeles opera til å bruka store mengder cpu (4-100%) der ie ikkje bruke nåke.

-krysse avpå "confirm exit", men skjer det??

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-13 22:11, skrev smetho:

Ggg: Der er jo som sagt en beta. Må regne med litt feil og mangler. Det er jo disse de vil finne ut av slik at de kan rette dem til den endelige versjonen, eller eventuelt seinere versjoner.


Er veldig klar over at det er beta (nevnte det og), men like ikkje at (nyttige) funksjonar forsvinne.

Så får me håpa at det blir ordna til endelig versjon!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-13 22:17, skrev Ggg:

Er veldig klar over at det er beta (nevnte det og), men like ikkje at (nyttige) funksjonar forsvinne.

Så får me håpa at det blir ordna til endelig versjon!


 

Sorry, fikk ikke det med meg :smile:

 

Må bare påpeke at funksjoner ikke har forsvunnet, de har ikke blitt implementert enda. Versjon 7 er skrevet fra grunnen av, altså den bygger ikke på versjon 6.x.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-13 21:17, skrev GeeZuZz:

Jeg har merket meg at den viser siden skikkelig
mens
den laster. I IE (og ofte i opera6) er siden helt hvit, og blir ikke vist før hele greien er ferdig lastet.


 

LoL, no har den første klagen på akkurat det komme på newsgruppene, det er ein som vil ha det slik det var, at ingenting blir vist før alt er lasta...

Lenke til kommentar

For snaut 1 år siden meldte jeg fra om Opera 6 her på forumet... http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...c=4811&forum=61

 

2 forskjellige personer svarte på tråden.

Nå har denne tråden over 50 replies allerede.

 

Hva blir konklusjonen av dette?

 

1. enten er Opera fått et fotfeste

2. eller så lider forumet av folk med skrivekløe

 

Jeg vil velge å tro det er en kombinasjon.

Du kan jo neste sjekke hvem som helst tråd i dag, halvparten av replies har ingen relevans med emnet i tråden i det hele tatt. Firsmiletråden er det vel ingen som gidder å begynne på nå om da'n. Man blir fort lei sånt. Når du har 10-20 meldinger om da'n, ja da må det bli mye svada.

 

Hilsen @c-Cobr@

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-13 23:42, skrev Ac-Cobra:

1. enten er Opera fått et fotfeste

2. eller så lider forumet av folk med skrivekløe


 

Det må nok sies at Opera har hevet standarden betraktelig ifra v5, samt at brukermassen har økt pga. kompabilitet med websider, samt funksjonalitet og anbefalinger ifra eksisterende brukere.

Lenke til kommentar

Har klart å få opera 7 til å klikke litt for mange ganger her, men fordelene for for mange til at jeg går tilbake til 6.05 =) får nok holde meg til 7 i hele beta perioden..

 

sikkert mange som sliter med at reklamen er kjipt... en artig ting (som var der før og som sikkert er i ie) men F11 fullscreen.. skal du f.eks søke og leite deg frem eller lese vg eller andre ting som ikke innebærer å skrive i adr feltet på en stund er denne kjekk =)

sitter her med forumet på fullskjerm... deilig... og selv om ie måtte ha denne. er mouse gest. mye deiligere enn å finne tastene for back i IE =)

 

jaja... er mye fint med opera 7

 

liker VELDIG auto completion

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-14 01:14, skrev milkwood:

Husk forresten å reporte alle bug dere finner og tips opera om ting dere kommer på, så blir beta tiden kanskje kortere (eller lengere etter hvor mye dere tipser =)


(Som dere vet)


 

Berre ein liten ting - sjekk newsgruppene (news.opera.com/opera.beta) om problemet er rapportert der. Det er eit lite ******* å gå gjennom hundrevis av duplikate bugrapporter.

Færre duplikater og gode bugrapporter (korleis kan ein reprodusere feilen/liten kodesnutt som viser kva som er feil) er lik kjappare bugfiks.

 

Kan også sjekke denne sida:

http://www.gjk.dk/~krn/bugs/o7buglist.html

Ein fyr som held litt oversikt over kva som er rapportert.

 

[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-11-14 18:37 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...