Gå til innhold

Ny Spille-PC 15k


Anbefalte innlegg

Hei! :D

 

Da har det kommet til den tid at jeg skal kjøpe meg ny PC. (Og som signaturen min viser er det på høy tid! :blush: )

 

Jeg har et budsjett på omkring 15 000kr og jeg skal ha med en Intel Core 2 Duo E6600 Et skjermkort med støtte for DirectX10 (Har tengt på et 8800GTS, siden GTX blir litt i dyreste laget :whistle: )

 

Dette har jeg kommet frem til så langt:

 

Kabinett

Lian Li PC-3077B

 

PSU

MIST 500W

 

CPU

Intel Core 2 Duo E6600

 

RAM

Kingston HyperX 2GB 750MHz DDR II DIMM

 

Skjermkort

XFX GeForce 8800GTS

 

HDD

Western Digital 320GB S-ATAII

 

Hovedkort

Asus P5B DLX/WIFI-AP :love:

 

DVD-brenner

NEC DVD-brenner AD-5170 bulk, intern

 

 

Skal også ha tastatur, headset og dette frontpanelet, så der ryker alerede nesten 1500kr av budsjettet.

 

Vil helst bestille fra Netshop.no hvor jeg slipper å betale frakt.

 

Takker for tilbakemeldinger! ;)

Endret av Sing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så litt sparsomt ut det kabinettet ja, om du får kortet inn vet jeg ikke men det går jo på lengeden ikke høyden så mye mulig det kan gå, uten at jeg tørr og svare sikkert.

 

Noen HK-forslag:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=39150

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=37459

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=37462

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=41145

 

Noen RAM-forslag:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=28489

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=29707

 

 

ellers ser det du har valgt ut meget bra ut.

Lenke til kommentar

Her er et forslag som jeg satte opp til en annen person som skulle ha pc til 15.000,-

 

--

 

Fra Microplex.

 

Kabinett

Lian Li PC7BSCANDV2

CPU-kjøler

Thermaltake Big Thypoon

PSU

MIST 500W, avtagbare kabler, kort kabelsett for high-end pc

 

2339,- + porto

 

--

 

Alternativ 1 fra Netshop.

 

Prossesor

Intel Core 2 Duo, E6600

Hovedkort

Asus P5B DLX/WIFI-AP

RAM

OCZ DDR2 Platinum XTC, 2048MB (2x1024), 800MHz, (4.5.4.15)

Skjermkort

Asus GeForce 8800GTX, 768MB GDDR3

 

12235,- + porto

 

--

 

Alternativ 2 fra Netshop

 

Prossesor

Intel Core 2 Duo, E6600

Hovedkort

Gigabyte GA-965P-S3

RAM

Kingston DDR2 HyperX, 2048MB (2x1024), 750MHz, (4-4-4-12)

Skjermkort

Asus GeForce 8800GTS, 640MB GDDR3

 

9880,- + porto

 

--

 

Totalsum, alternativ 1: 14.574,-

Totalsum, alternativ 2: 12.219,-

 

--

 

Netshop har økt prisen på GTS kortene sine, men du skulle fortsatt ha igjen penger til headset o.s.v hvis du bytter ut GTX kortet i forslag 1 med et GTS kort. Hvis du ikke skal ha den cpu kjøleren fra Microplex, kan du bestille alt på Netshop.

Lenke til kommentar

Takker for svar! :D

 

Likte dette jeg: Asus P5B DLX/WIFI-AP. :love: Svart ftw!

 

Netshop har økt prisen på GTS kortene sine, men du skulle fortsatt ha igjen penger til headset o.s.v hvis du bytter ut GTX kortet i forslag 1 med et GTS kort. Hvis du ikke skal ha den cpu kjøleren fra Microplex, kan du bestille alt på Netshop.

7277171[/snapback]

Alt trenger ikke å være fra Netshop, så lenge det blir billigere fra andre butikker når man legger til frakt-kostnader ;)

Jeg har ikke tenkt å overklokke noe, så jeg vil tro at den kjøleren som følger med er bra nok..?

 

Det andre kabinettet det er kommet forslag om er litt for likt broren min sitt. Husker ikke helt hva det heter, men vill helst ha litt forskjellig fra han. Men hvis jeg må det for å få plass til et 8800-kort, så er det et godt forslag :tease:

Lenke til kommentar

Begge kabinettene har samme dybde, sået 8800 kort skulle ikke være noe problem. Eneste forskjell er at ditt kabinett er lavere pga av plassering av PSU. Det gjør at du ikke kan ha så høy cpu-kjøler.

 

Boxedvifta kjøler bra nok, men lager litt mer lyd. Hvis det blir for ille, kan du jo finne en ny kjøler senere, eller koble den på viftestyringa.

 

Bruk alternativ 2, men bytt ut gigabyte kortet med Asus kortet fra alternativ 1, og kabinettet som du ville ha, så skulle du få en bra PC. Kunne tenkt meg samme selv :D

 

EDIT:

 

Samme hvilket GTS kort du bruker, eneste forskjell er hva som følger med av spill/programmer. POV kortet kommer med Dark Messiah, mens Asus kortet kommer med Ghost Recon & GTI Racing.

Endret av FBEN
Lenke til kommentar
Begge kabinettene har samme dybde, sået 8800 kort skulle ikke være noe problem. Eneste forskjell er at ditt kabinett er lavere pga av plassering av PSU. Det gjør at du ikke kan ha så høy cpu-kjøler.

Det var meget oppklarende. Veit at det kabinettet er ganske lite, og det er mye av grunnen til at jeg vil ha det også :dribble:

Samme hvilket GTS kort du bruker, eneste forskjell er hva som følger med av spill/programmer. POV kortet kommer med Dark Messiah, mens Asus kortet kommer med Ghost Recon & GTI Racing.

7277460[/snapback]

Jaok. Da går jeg vel for det billigste tenker jeg. Hvis ikke noen av de spillene er ekstremt kule da :whistle:

 

Har bestilt Kabinett, HDD, PSU (og strømkabler), frontpanel, headset og tastatur nå.. Så nå gleder jeg meg til 20.11, da det skal komme på lager på Netshop :dribble: Det blei 5000,- så da er det 10.000 penger igjen på RAM, CPU, HK og Skjermkort :p

Endret av Sing
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:D Nå sitter jeg å ser på kabbisen min :love:

Jeg burde ha plass til et 8800GTS, for det er 28-29 cm klaring til harddiskfestet ;)

 

Men så lurer jeg på:

Er det muligheter for SLI på Asus P5B DLX/WIFI-AP? Det ser jo ut som det er to PCI-e slots, men det har jo ikke "SLI" i navnet :p Ikke at jeg har tengt å kjøpe med to skjermkort med det første, men det hadde jo vært greit å hatt muligheten :whistle:

Hvis noen har noen andre forslag til hovedkort jeg bør kjøpe, så fyr løs, men jeg vil helst ikke over 2k, så nForce 6 blir litt for dyrt :innocent:

Lenke til kommentar

En ting. Hvilket kabinett endte du opp med??

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=47125

Abit AB9 er ett godt og billig hovedkort vis du ikke har bruk for sli og om du ikke skal overklokke. Skal selv bestille PC snart og jeg står å vipper mellom abit kortet og https://prisguiden.no/product.php?productId=47127

Endret av BoondockSaint
Lenke til kommentar

Bestilte min nye PC i går og endte opp med DS4. Om det er bedre enn Asus kortet vet jeg ikke...

 

Tror det er ganske minimale forskjeller på kortene. Men noen av de jeg ser:

Asus kortet har ikke Firewire ser det ut som, og det støtter ikke EEC.

DS4 har 2 flere PCI-ekspressx1 porter og Asus har 1 PCI port mer.

 

Alt jeg kan finne av forskjeller, men ingen av dem har forsåvidt så mye å si. Gå for det du liker best ;)

Lenke til kommentar
Jeg hadde gått for:

 

Core 2 Duo E6400 OEM og en Thermaltake Big Typhoon CPU-kjøler. Da kan du klokke den lett! forbi en E6600!

7349216[/snapback]

Nå er jeg helt blank på klokking, så jeg tror jeg går for E6600 ;) Dessuten sparer jeg ikke så mye hvis jeg skal kjøpe kjøler i tillegg :whistle: Men takker for forslag!

Lenke til kommentar

Sparer ikke så mye? E6400 OEM + Big Typhoon = ~E6400 BOXED..

 

Hvis du ikke skl overklokke, går du glipp av C2D's sinnsyke overklokkingspotensialle..

 

Lite eksempel på ~850MHz safe klokk med E6400:

post-64633-1164370369_thumb.jpg

 

 

Overklokking pr. dags dato trenger ikke være å rote i BIOS. Du kan fint overklokke ved bruk av overklokkingsprogrammet som følger med hovedkortet.

 

Lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar
Sparer ikke så mye? E6400 OEM + Big Typhoon = ~E6400 BOXED..

 

Overklokking pr. dags dato trenger ikke være å rote i BIOS. Du kan fint overklokke ved bruk av overklokkingsprogrammet som følger med hovedkortet.

 

Lykke til ihvertfall!

7349311[/snapback]

Ah.. OEM! Tengte Boxed jeg :innocent: Da skal jeg vurdere det, men tror kanskje at en stor CPU-kjøler vil bli uaktuelt fordi den vil ta borti PSUen :hmm:

Endret av Sing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...