Gå til innhold

Fiery > crusader for rogue?

Anbefalte innlegg

Crusader

1 ppm (proc per minute) kilde: http://www.wowwiki.com/Enchant_Weapon_-_Crusader

+100 str i 15 sec, 1 ppm, ingen overlapp tilsvarer +107 damage (100*15/14)

75-125 heal er 100 i snitt, settes lik 100 damage for enkelhets skyld

Total skade er 207/min

Fiery

6 ppm kilde: http://www.wowwiki.com/Enchant_Weapon_-_Fiery_Weapon

+40 dmg, 6 ppm, tilsvarer 240 damage

Total skade er 240/min

Priser:

Crusader - rundt 100g

Fiery - rundt 15g

Merk at S&D, SS spam e.l ikke vil påvirke dette forholdet. Tvert imot. Med SS-spam, S&D og Adrenaline Rush aktiv vil sjangsen for en ny Crusader-proc innen 15 sec av forrige øke betraktelig, noe som senker total skade i forhold til Fiery.

Merk og at jeg kun ser på Crusader vs Fiery for rogues. Argumenter om +15 agi eller lifesteal hører ikke hjemme her. Ei heller betraktninger om Crusader for andre klasser. Rogue har 100 str = 100 AP.

Min main er ikke rogue (høyeste rogue er 39 twink), så poenget med posten er: Stemmer dette? Det er ikke nødvendig å poste om den gangen du fikk tre crusader proc etter hverandre og at 1 ppm umulig kan være riktig. Dette gjelder uten specials og speed buffs, som uansett vil skalere fiery skaden likt (eller bedre) i forhold til crusader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert bra, sånn rent bort ifra at alle bosser resister proccen - bortimot.

Lifesteal enchant er mye bedre DMG messig, da den stacker med warlock/priest debuffs på bossen, og øker til 40.5dmg istedet for 30. Har dessuten 12% proccrate per hand.

Denne resistes dog av bosser med shadowresistance.

15 agi på hvert våpen er 1.5% dodge i tillegg til dmg.

Crusader er bare AP og har flat procrate men gjør mer dmg enn 15agi og fiery enchant, men rent dmg messig skal +5dmg og lifesteal enchant være de beste.

Hos warriors er det 2xCrusader som er tingen.

Som jeg har skrevet tidligere på axemen forumet:

If you are on a bossencounter, and you are able to keep backstabbing

every 6th second without stop - we can calculate it a little.

5*1.8*180% -> 16.2 ( 19.44 with opportunity ) damage.

With opportunty spec, backstab spec and with the base crit, you have

about 50%+ chance of critting with your bs:

Wich will amplitude the damage with 24.3 ( 29.16 with opportunity )

damage every 6sec - 4.05dps ( 4.86 with opportunity ) from backstab.

You then get 2.78dps from autoattack + 4.05dps from backstab. = 6.83dps

gain.

14 AP = 1 dps

15 AGI gives you 1.07 DPS on mainhand, offhand will vary after how much

+hit you have, but max is 1.07 (25% hit)

But lets say its about half, wich gives y ou a 0.6 dps on offhand.

So,in white numbers, the DMG from +15 agi on manhand with 1.8 speed is

1.9damege/hit. Wich results in 1.9dmg per hit * 1,5 / 6 = 0.85dps.

15 AGI is also 0.5 crt, wich will give you 1.28 more white DPS - as

resulting in a total of 4.16dps.

And as an added bonus *TRUMPET* You get 0.75% dodge from +15 agi.

So if you manage to backstab at every cooldown ( Wich generally only

happens at boss encounters ) you wll gain 2.7DPS while using +5 dmg

over +15 agi on the mainhand. At every other encounter, eg PvP -

Thrashmobs and the likes, +15 AGI will be the better choise - so +5dmg

manhand is for pure persuit of killing bosses faster.

But alas - this is only theorycrafting

What do I know.. Im just a humble priest ^^

Bottomline is : There arent much difference from the two.

Well, at the same time - if calculated into AP

+5 dmg = 5/1.8speed*14=38.88 AP

15ag = 15ap + 0.5crit

Crusader basics:

Crusader heals you for 75-125 HP and gives you +100 STR for 15

seconds, the buff stacks if you proc mainhand and offhand at basically the

same time, giving you +200 AP ( rare ). Giving rogues 1AP per 1STR , the

output DPS would be 7.14 DPS. This gives a gain of 7.14 DPS mainhand

and +3.6 DPS offhand (5.36 with dualweild spec).

But as any other procable items, the crusader has a flat procrate of 1 proc

per minute. Thus giving a 1.8 speed weapon a 3.33% chance of proccing

per hit. The calcualtion would be 1/(60/1.80)=3.33% ( had to write 1.80 in

order to not get the Cool man ) hehe

This is per enchant, so if you have it on both weaps its about 6% -

remember that you also miss alot on the offhand.

No idea where he got the 32-42% benefit from it, but I guess he is

calculating it from :

( Oh yeah, this basically means that I know it ) Smile

1 proc per 60 second - 15 sec duration. If we calculate the offhand

proccing 5 seconds later than the main - this gives a duration of 20

seconds per minute.

This gives you 100 AP for 33% of the time you are hitting a mob. Wich

again is calculated back to 33 passive AP - Wich again points out +5 DMG

gives you a more stable and slightly better AP gain. Thus - again, +5 DMG

does not heal.

So generally what I said earlier - most of the enchants are the same. The

one that gives you most damage is +5dmg, the most versatile is +15agi

and the one for grinding is Crusader ( since it also heals wich is a bonus ).

Thats my pov atleast.

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar
Sikkert bra, sånn rent bort ifra at alle bosser resister proccen - bortimot.

15 AGI gives you 1.07 DPS on mainhand, offhand will vary after how much

+hit you have, but max is 1.07 (25% hit)

7269811[/snapback]

Det med resist er et veldig godt poeng. Som du skriver, så eier andre enchants begge disse to, men spørsmålet mitt gjaldt disse to fordi mange lvl 60 rogues bruker crusader og jeg har lurt på hvorfor de gjør det.

I innlegget ditt kan det se ut til at du mener at offhand misser 25%, mens main hand ikke gjør det. Base % to hit er vel 95% på din lvl 12 rogue uten DW, og så 75% når du får deg DW.... og dette gjelder begge våpen, MH og OH. OH gjør i utgangspunktet 50% skade, slik at du totalt går opp 20% i hvit skade ved å bruke DW såfremt våpnene har lik dps (0.8*(100% + 50%) = 120%)

Endret av Hel
Lenke til kommentar

Nå er det et par ting som må rettes opp - "Procs per minute" kan være litt misledende:

Dual enchants:

Man får flere procs fra mainhand pga. at instant attacks er med mainhand, IKKE at man "misser mer med offhand" - dual-wielding gir 24 % (5 % base + 19 %) misschance til main- OG offhand.

"Procs per minute" på enchants tar ikke hensyn til instant attacks og "Increased attack speed", dvs. flurry/slice & dice gjør beregninger av effektivitet til enchants vanskelig.

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar

Det med %hit var en helt seperat sak.

Det sagt, så er jeg ikke enig i at S&D og specials gjør det vanskelig å sammenligne enchants som crusader og fiery. Et helt enkelt eksempel for å belyse hva jeg mener: Du slår 25 ganger på et minutt uten noen modifikasjoner på speed (som S&D) eller specials. Da vil du ha fått 207 ekstra skade om du brukte crusader, og 240 om du brukte fiery. Så bruker du specials som SS og S&D et minutt slik at antall slag er 50 totalt. Da vil du ha fått 207*2=414 ekstra skade om du bruker crusader, og 240*2=480 ekstra skade om du brukte fiery.

Sagt på en annen måte så endrer ikke specials eller endringer av speed styrkeforholdet mellom fiery og crusader.

Eksempelet over er et tenkt tilfelle der gjennomsnittet forekommer slavisk. 25 slag på et minutt tilsvarer speed på 2.4. For enkelhets skyld har jeg antatt at alle slag treffer, dette påvirker ikke konklusjonen. Det antas at fire hit ikke resistes. Det antas at et melee slag har samme proc sjangse som et special hit.

Lenke til kommentar

Hvorfor står det at det er en ppm på crusader? Jeg spilte på en venn sin rogue som hadde crusader kun på main hand, og den procca flere ganger i minuttet. Hadde 2 crusader proccs etter 20 sec en gang.. og den var så og si oppe dritmye.. Så jeg lurer litt på dette:S

Lenke til kommentar

Her er en ting jeg hadde i en textfil som ble skrevet for en stund siden. Grunnen til at lifesteal vinner er at den er den eneste enchanten som ikke er PPM ( proc per minute )

Men siden det finnes mobs som er resistant kan man fortsatt tape litt på det. Den beste enchanten for bossfights for rogues med dagger er imo +5 dmg. Den beste overall enchanten for rogues er +15agi.

Fiery er nice og gjør bra dmg - fin til grinding til 60 hvertfall.

Kort oppsummert :

Crusader - best mot mobs med lite armor

Lifesteal - best mot mnobs med mye armor og lite reistance

Fiery -samme som lifesteal men lite FR

+5 damage - best for backstab på bossfighter

+15 agility - gir best overall boost og stats - og er den generelt beste enchanten dersom man gjør alt.

Sword/Mace/Fist users - Lifestealing/Crusader

LS or Crusader will provide a bigger benefit than either +5 or +15.

Assuming a DW spec build, with a 2.8 weapon. Also assumes Aggression. Call it a 25% crit rate, and assuming +5 to hit from precision, +2 to hit from gear.

+5:

5 damage per hit. Crit and miss will roughly cancel on your white damage (actually crit slightly favored, but we're calculating w/ SnD always up, so it evens out) the calculation goes:

5/2.8 = 1.8 white DPS, with SnD up all the time call it 2.3 DPS.

Now, yellow bonus: 5 base, so 5 on hits and 11.5 on crits. Aggression bonus gives us 12.2 on crits, 5.3 on hits. Calc as follows:

5*1.06*(1+1.3*c) = 7.0225 damage per SS, so:

1.75 DPS

Total bonus DPS for +5? 4.05 DPS.

Lifesteal:

COH of 30 damage, 30 healing. COH is calculated as:

weaponspeed/10

So, for a 2.8 speed weapon, we have 28% coh. Thus:

.28*(1/2.8*1.3 + 1/4) = 0.2 procs per second

.2 PPS * 30 DPP = 6 DPS, 6 HPS

See why Lifesteal makes +5 and +15 on the MH look silly?

Finally, to round it out:

Crusader. COH for 100 AP (15 seconds) and 100 HP; COH calc as:

weaponspeed/60

2.8 speed weapon, 4.66% coh.

.0466*(1/2.8*1.3+1/4) = .03329 PPS

Therefore, Crus is worth ~3.3 HPS.

Testing has shown that assuming each proc gives the full buff for 15 seconds overestimates Crusader in many situations, especially PvP, since some portion of the buff is typically wasted. So, we'll use an effective 12 second buff to model this. Since Crus will be up 1/5 of the time in this model, for 100 AP, can be modeled as a 20 AP passive buff.

20 AP = (20/14)*1.75*1.3 = 3.25 white DPS.

(20/14*2.4)*1.06*(1+1.3c) = 4.81 per hit = 1.2 yellow DPS

Total of 4.4 DPS, 3.3 HPS.

Now, +15:

15 AP = (15/14)*1.75*1.3 = 2.44 white DPS.

(15/14*2.4)*1.06*(1+1.3(c+.005)) = 3.63 per hit = 0.9 yellow DPS

+15 = 3.3 DPS plus ~.5% of your previous DPS from the crit bonus. To match lifesteal, your overall DPS pre-enchanting the MH must be:

2.7 = .006x

x = 540 DPS

(No, it is not 1% crit, because we are comparing MH to MH, not dual X to dual Y.)

To sum:

Best MH enchant for sword users? Lifesteal, hands down. Crusader follows, then +15/Fiery/+5 (+15 has a few more benefits, but Fiery is much cheaper).

Lenke til kommentar
Hvorfor står det at det er en ppm på crusader? Jeg spilte på en venn sin rogue som hadde crusader kun på main hand, og den procca flere ganger i minuttet. Hadde 2 crusader proccs etter 20 sec en gang.. og den var så og si oppe dritmye.. Så jeg lurer litt på dette:S

7272287[/snapback]

Altså, 1 proc per minute vil ikke si at den kun proccer en gang i minuttet, så det er litt misvisende :!:

Det er reknet slik at på autoattack, med et 1.0 speed våpen, så vil crusader procce på 1/60 autoattack slag. med et 2.0 speed våpen procce ca hvert 30. autoattack slag, med et 3.8 speed våpen, ca hvert 15. slag, osv.

De fleste procs er slik, fordi trege våpen ikke skal ha ulempen med å ikke procce enchants.

Crusader kan derimot procce på flere angrep etter hverandre. I tillegg kan den procce på alt av specials som sinister strike, hamstring, mortal strike etc.

Lenke til kommentar
Her er en ting jeg hadde i en textfil som ble skrevet for en stund siden. Grunnen til at lifesteal vinner er at den er den eneste enchanten som ikke er PPM ( proc per minute )

7272531[/snapback]

Nei, lifesteal har 6 ppm akkurat som fiery. Grunnen til at den er bedre (om vi ser bort fra resists) er at hver proc gir 30 dmg + 30 heal, mens fiery bare gir 40 dmg per proc.

Edit: Kilde: http://www.wowwiki.com/Enchant_Weapon_-_Lifestealing

Foreløpig konklusjon: Fiery > crusader for alle scenario utenom mot targets m høy fire res (for rogues).

Likferd utdyper ppm bra. Grunnen til at ppm brukes som begrep er at % per hit lett er mer forvirrende (det blir ulik % for hver speed). PPM som begrep gjør det lettere å gjøre sammenligninger som den mellom fiery og crusader.

Endret av Hel
Lenke til kommentar

En annen tankevekker er critrate da - om man har veldig høy critrate er jo rusader en mye bedre enchant, med tanke på at attakpower fra str øker bonusen fra en crit.

Fiery enchant på den annen side får bonus fra Improved Scorch som stacker på mobs + curse of elements gjør også en økning i damage.

På lik måte øker effekten av lifesteal med preste/lock debuffs også.

Begge disse resistes ofte av level 63 mobs, og er igrunn bare brukelig til grind og / eller thrash.

For meg ligger valgene på crusader, +5dmg og 15 agi. Tror optimalt at +5dmg main +crusader offhand for daggers og crusader+agi med swords, eventuelt crusader+crusader.

Lenke til kommentar

Ey! Da tror jeg omsider vi har belyst temaet tilstrekkelig :)

Takk for alle innspill. Jeg lurt på dette en god stund, og det eneste jeg har hørt er ting som at "jeg hørte om en som fikk tre crusader proc på rad, så LOL, det er IKKE 1 ppm!". Det er jo ikke akkurat matnyttig.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Istedet for Crusader ville jeg nok ha foreslått +15Agility.

Grunnen til dette er:

Crusader=

100Str i 15 sec i minuttet. Dvs +100attack power i 1/4 minuttet i beste tilfelle. Eller med andre ord ca 25attack power konstant. Og du får 100hp i minuttet (whooopie).

15+ Agility=

Konstant 15attack power, ca 0,51% crit og 1,03%dodge.

Så imo vil du få bedre utnytte av +15agility enn Crusader.

EDIT: "Argumenter om +15 agi eller lifesteal hører ikke hjemme her" Ai.. sorry må lære seg og lese gitt >_<

Endret av -=Toasted=-
Lenke til kommentar
For de som velger Fiery skamm dere.

Hva skjer når du er i ZG for å skaffe deg zg enchant.

Jo fiery gør aoe og unsheeper det meste.

Kicket en rogue med 2x fiery en gang da det var umulig å sheepe.

OT i know

7273662[/snapback]

Du snakker om en vidt forskjellig enchant.

Lenke til kommentar

OT i know

7273662[/snapback]

Det er ikke snakk om den crapenchanten du får som questreward i Badlands :)

Lenke til kommentar

Jeg startet tråden fordi jeg så mange lvl 60 rogues med crusader og lurte på hvorfor. Poenget mitt var ikke at de burde brukt fiery enchant istedenfor, men at fiery er en drittbillig liten enchant som synes å gjøre samme nytten for rogues. Hvorfor bruker da mange crusader, men ingen fiery lurte jeg på og grunnene kan være at

- crusader ikke resistes, men det kan fiery

- ved økende critrate øker AP sin betydning i forhold til flat fire dmg

- en crusader proc påvirker skaden til MH, OH og specials, og dette vil merkes ekstra godt ved mye +hit gear

Diskusjonen om andre enchants versus crusader kan dere godt fortsette her, men jeg føler at jeg har fått svar på spørsmålet mitt. Takk :)

Lifesteal er "50% bedre" enn fiery (30+30 vs 40, samme procrate). Grunnen til at jeg brukte fiery som eksempel er at de er nesten lik på skade per min dersom man ikke regner med faktorene nevnt over.

Toasted: Du skriver at "100Str i 15 sec i minuttet. Dvs +100attack power i 1/4 minuttet i beste tilfelle. Eller med andre ord ca 25attack power konstant. Og du får 100hp i minuttet (whooopie)." 1ppm er et snitt uten specials og endringer i våpenspeed. Jeg tror det er trygt å anta at man med disse vil få rundt det dobbelte, altså 2ppm. Her kommer det overlapp inn i bildet og utregninger blir omfattende, men jeg tror vi i alle fall kan konkludere med at man får mer enn 25 AP fra crusader (og 200 helse per min er jo litt da :) )

Lenke til kommentar

OT i know

7273662[/snapback]

Forskjell på Fiery Weapon og Enchant Weapon: Fiery Blaze.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...