Gå til innhold

Nedtrekksmeny i excel

Blaatann

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har laget flere nedtrekksmenyer i excel ved hjelp av data validering. Når jeg velger et alternativ i den første menyen så kommer det opp nye valg i den neste menyen ut ifra hva jeg valgte.

Det som er problemet er at noen alternativ har færre valg enn andre. Det som skjer da er at jeg får flere linjer med tomme felt i nedtrekksmenyen. Jeg har krysset av for ignorer tomme celler. Men excel tar de sannsynlighvis med siden det ligger data der i form av lange Hvis setninger.

Håper noen kan hjelpe meg med en løsning på dette problemet.

Endret av Blaatann
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette fungerte fint takker så mye, du vet ikke hvor jeg kan finne løsningen på mitt andre problem https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=662575&hl=

Det er de samme nedtrekksmenyene. Når gjør et valg i den første kommer det opp nye valg i neste, gjør jeg om valget på den første så blir ikke den neste oppdatert. Det gamle valget står der enda.

Har sett på Dabra Dalgliesh's sine sider men finner det ikke der. Ser det er de samme problemene på eksempel filene som ligger der.

Hilsen Tann

Skrevet

Excel kan ikke drive "push" -en celle kan ikke dytte en verdi inn i en annen celle. Celler som skal forandre seg etter betingelser må inneholde formler.

Litt forenklet dette. Med VBA-programmering kan du lage push i Excel.

HTH. Beste hilsen Harald

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...