Gå til innhold

Kode "database" i java?


Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å utvikle et lite program for å enkelt kunne få fram Adresse og telefonnummer til folk.

 

Hvis jeg har en tekstfil hvor jeg har skrevet inn (kopiert over fra outlook) de opplysningene jeg trenger .. F.eks Dene:

 

Navn: XXX XXX

Adresse: XXXX XXXX

Telefonnumer: 41XXXXXX

 

Vil det da på en enkel måte gå an å lage et lite program i java der man kan få en boks på på skjermen .. skrive inn navnet man ønsker å søke opp ... å få listet opp opplysningene?

 

Trenger man masse metoder og ting og tang da?

 

Har ikek sett på javaprogrammering på et halvt år nå så jeg trenger noen flashbacks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må parse gjennom filen din linje for linje og sjekke for de verdiene du leter etter.

 

Først leser du inn selve filen. Deretter tar du søkestrengen og sjekker den verdien mot hver linje som du leser av fra filen.

 

Når du mener kopiert fra Outlook er det da kontaktlisten? Den blir vel lagret i et viss format etter en spesifikasjon som du kan benytte for å benytte filen i et Javaprogram.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Du må parse gjennom filen din linje for linje og sjekke for de verdiene du leter etter.

 

Først leser du inn selve filen. Deretter tar du søkestrengen og sjekker den verdien mot hver linje som du leser av fra filen.

 

Når du mener kopiert fra Outlook er det da kontaktlisten? Den blir vel lagret i et viss format etter en spesifikasjon som du kan benytte for å benytte filen i et Javaprogram.

7260529[/snapback]

 

Neida ... tenkte egentlig bare på å "copy/paste" de feltene jeg ønsker å ha med.

Men man kan vel nesten like så enkelt legge disse opplysningene direkte inn i kildekoden. Eneste jeg tenkte var at det kanskje var enklere å redigere et dokument kun bestående av tekst. istefetfor å endre ting i kildekoden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...