Gå til innhold

Hvorfor bare 60 fps

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle sammen

Jeg har en viewsonic vx924 og en HP pc ca. halv år gammel.....

Når jeg spiller cs får jeg ikke mer en 60 fps er dette max jeg kan ha på denne sjermen? eller er det noe jeg må gjøre??

Takker får alle gode svar

Endret av magbo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns 60 fps er bra å spille med :)

men du kan gå inn på skjerminnstillingene dine, og slå av noe som heter vSync, da kan du prøve og spille igjen. Hvis fps'en blir veldig ustabil og bildet gjør mye rart, skift bare tilbake igjen.

Skrevet

Høres ut som VSync, ja.

Den låser FPS til maks 60 på de fleste flatskjermer (skjermfrekvensen er maks hastighet)

Men uten VSync får man gjerne problemer med bildet på flatskjermer.

Som karlsn sier.

Skrevet

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Tråden er også feilpostet, og flyttes til CS delen av forumet

Skrevet
Syns 60 fps er bra å spille med :)

men du kan gå inn på skjerminnstillingene dine, og slå av noe som heter vSync, da kan du prøve og spille igjen. Hvis fps'en blir veldig ustabil og bildet gjør mye rart, skift bare tilbake igjen.

7254405[/snapback]

hvor får du se hvilken fps du har ??

Skrevet
Skriv fps_max 100 i console i cs.

Feilpostet.

7254686[/snapback]

Dette hjelper fortsatt ikke om vsync står på, og oppdateringsfrekvensen er satt til 60 Hz. På min gamle CRT-skjerm med 75 Hz får jeg maksimalt 75 FPS med vsync på og fps_max 100.

Triple buffering er også anbefalt når man spiller med vsync.

Forøvrig velger jeg heller vsync og maks 60/75 FPS enn 100 FPS og masse tearing :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...