Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kjøpt ny HD, får den ikke til å funke


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Kjøpte meg en ny HD igår:

Western Digital Caviar SE16 320GB SATA2 16MB 7200RPM

 

Fra før har jeg en IDE HD og en Relativt lik 160GB SATA HD. Hovedkortet skal støtte 2 SATA disker, jeg trudde det bare var og koble til? Hovedkortet er snart et par år gamelt MSI kort. Under startup så finner jeg ikke den nye disken. Når jeg har den plugget i samtidig som den jeg alltid har der, finner den ingen av dem. Tar jeg ut den gamle Sata disken, og bare har den nye, i samme igang finner jeg ikke den heller.

 

Noen som har noe ideê om hva dette kan være? Det er ikke noe jumper settings eller noe av den typen jeg må fikse på med Sata disker? Det er litt av poenget sant?

 

Uansett la jeg merke til at det står SATA2... er det noe ny standar eller noe sånt som hovedkortet kanskje ikke støtter?

 

På forhånd takk :)

Endret av Quaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Jeg kjøpte en ny strømforskyning også for noen dager siden, så jeg har gått over til SATA strømkontakt også. Siden HK har 2 SATA innganger skal den vel støtte det? Under oppstart kan den søke etter opptil to komponenter også. Det at jeg har en IDE HD stående skal vel ikke ha noe si?

 

Takk

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Det løste seg nå. Det hjalp og få satt en Jumper på pin 5-6 slik at jeg satt den i SATA1 mode. Jeg skal formatere HD og gjøre den klar nå.

 

Så da kommer det et spørsmål til... hehe.

 

Det viser seg at HD er på 305gb, når den i utgangspunktet skal være 320gb. Er det så store avvike på dagens HD... eller burde jeg få den byttet?

 

Takk igjen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...