Gå til innhold

Problem med pålogging i NetWare 6.5


oro2

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp en server med en del brukere fordelt på OU-er i 1-2 nivåer.

 

Jeg får ikke logget på med noen brukere, og lurer på hva som kan være problemet.

 

Jeg får opp en melding om å sjekke at brukernavn/passord og tilkoblinger er korrekt, eller om jeg vil logge på med "Workstation only".

 

Jeg tviler på det er noe galt med IP-adresser eller tilkobling, da jeg finner treet i påloggingsskjermbildet. Noe som tyder på at det er kontakt med serveren.

 

Da jeg opprettet brukere ble jeg skrev jeg inn "Name" og "Surname" som man ser på dette bildet. Antar da at det er "Name" (fornavnet) jeg skal bruke under pålogging? Jeg har forsøkt både med å lage passord under første pålogging, eller å sette passordet i ConsoleOne.

 

Jeg er rimelig fersk på NetWare, så det kan godt være en åpenbar feil, men jeg ser ikke hva det kan være..

 

Noen som har tips?

Endret av oro2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Er Novell synkronisert opp mot AD med systemkonto eller brukerkonto?

Evt. adminkonto?

 

Unique ID er brukernavn i Novellverden.

Du trenger nok likevel å fylle ut hele treet.

 

Samt - du trenger Novell installert på klienten.

Lenke til kommentar

Klienten er installert.

 

Da jeg laget brukerene tror jeg jeg bare fyllte ut Name og Surname, men når jeg ser på objektene i ConsoleOne står det fornavnene (Name) på de, så antar at de er automatisk gitt som Unik id. Håper løsningen er så lett, men får ikke testet før i morgen da jeg ikke har serveren her..

 

Hva mener du med synkronisert ?

 

Jeg brukte en adminkonto til å opprette objektene(brukere, OU), kataloger og loginscript.

 

Takk for hjelp så langt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Det er mye som kan gjøres galt under installasjon og drift, så nøyaktig hva som har gått feil er vrient å si.

 

Det virker som problemet ligger i at du ikke har fylt ut hele underteksten og treet for brukeren. Prøv gjerne når du har logget deg inn på serveren.

Lenke til kommentar

Skal prøve å opprette en ny bruker i morgen tidlig og fylle ut mer fullstendig.

 

Men, i tilfelle det ikke er det, kan det ha noe med strukturen i treet å gjøre? At jeg har lagt noe på feil nivå?

 

Eller kan det ha noe med context å gjøre?

 

 

Edit:

Hvis flere har tips så er det bare å poste. Alt av innspill mottas med takk, så skal jeg prøve det ut i morgen tidlig.

Endret av oro2
Lenke til kommentar

Har nå lest i en bok der det står at "Name" som jeg anga da jeg opprettet brukerene er det som brukes som påloggingsnavn, og skjermbildet er noe ulikt fra det jeg linket til i åpningsinnlegget. Jeg mener derfor at jeg har gjort dette riktig, og tror derfor det må være noe annet som er feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Problemet er løst.

Det var ikke noe galt med serveren, men jeg hadde ikke angitt riktig kontekst da jeg testet klienten.

 

Takk for hjelp uansett.

7249310[/snapback]

 

 

NP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...