Gå til innhold

Thermaltake Armor LCS - bra nok kjøling?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er i ferd med å gå til innkjøp av et Thermaltake Armor LCS-VE2000BWS kabinett med innebygget vannkjøling.

 

Denne løsningen inneholder kun en vannblokk for CPU, men jeg har også behov for kjøling av chipset, to grafikkort (7800GT i SLi) samt fire harddisker.

 

Jeg lurte på om noen har erfaringer med dette kjølesettet? Er det kraftig nok for å kjøle alle mine komponenter? Radiatoren har to stk. 120mm vifter og pumpen flytter 500 liter vann i timen.

 

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ser absolutt ikke halvgalt ut. Tror du får mye for pengene. Radiator med innebygget hd-kjøler er ganske smart også. Uten å ha erfaring med settet selv, vil jeg bare ved å se på specs si en tommel opp. Tror du etter hvert vil ønske å bytte ut CPU-blokken og viftene (noen uten lys med bedre støy/flyt), men som et utgangspunkt virker det knall!

Lenke til kommentar

Selve kabinetet har en god kvalitet og er for det meste bygget i tykke solide og tunge metallplater. Mye plastklips, men mange kan rives bort og man kan skru fast ting på "gamlemåten" noe jeg personlig foretrekker.

 

Har egentlig bare to innvendinger

1. Plasering av PSU. Mye skruing for å komme til, dersom den bråker, så får du høre det!

2. Plaserer du HDDer i plassene ved siden av PSU, og disse ikke er av type svært stillegående, så får du øresus!

 

Du må også påregne litt kutting på baksiden der viftene står, da det vil gi mindre støy og bedre airflow.

 

Har montert for naboen i likt kabinett, men uten vannkjølingen, så den vet jeg ikke noe om.

 

Edit: Skal du flytte på herligheten trenger du gaffeltruck "Net Weight 21.08 kg"!

Endret av masterboy
Lenke til kommentar
Ja, det er harde fakta, men TT sine vannkjølings produkter, som er deler i Bigwater er _skrot_ og lever ikke opp til prisen, som er 400-600spenn..

 

Får hva du betaler for, noen ganger så driter en på draget da ting er overpriset, andre ganger ikke ;)

 

Prøv den da vel ? Ville heller satsa på en Zalman respirator 1,2 ..

7270932[/snapback]

 

Tja... har hatt 2 sett av TT bigwater. Det første funker utmerket, det andre skapte endel trøbbel i starten.

Pumpa stoppet, med den følgen at GPU vannblokka smelta. Fikk begge på garanti fra PSdata.

Synes ikke det bråker noe særlig, men lurer litt på hvorfor jeg "hele tiden" må etterfylle vann. Ca. en gang i mnd eller noe sjeldnere så er det såvidt over max.

Det er ingen lekkasje å se, så det må fordampe på et vis.

 

Om jeg skulle ha nytt vannkjøling så ville jeg nok vurdert modellen over. Den virker tryggere :)

 

Det er uansett en nybegynner løsning (iallefall det jeg har), men synes 2-3k for et sett er i feteste laget. Ofte så vil jeg bare ha en stillgående løsning. Var mere inn i klokking tidligere, men i disse dager så er det nesten like godt å handle gode og raske deler med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...