Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg jobber med et skjermsystem som heter PVSS. I et av prosjektene våre skal vi styre en kran slik at den sikter seg inn på en lastebåt. Jeg ønsker å vise denne kranen og animere denne i skjermsystemet. For å intigrere den i PVSS trenger jeg en activeX. Jeg må også kunne styre animasjonen ut fra virkelige posisjoner og trenger derfor en funksjon i activeX-kontrolleren som kan styre animasjonen.

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan gjøre dette, noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret er litt enklere å svare på hvis du sier litt om hvilke programmeringsspråk du har erfaring med, hvis du ikke har noen erfaring med programmeringsspråk så kan det hende at det hadde lønt seg å overtalt noen/betalt de for å lage kontrolleren framfor å lære seg et helt språk, men hvis du vil lære det så vil jeg anbefalle visual basic eventuelt C#.

 

Det skal sies at jeg har ikke vært borti activeX på flere år så ting har nok forandret seg siden den gang :hmm: .

 

Jeg kikket litt på nettet om PVSS og det sto at du kunne skrive skripte i ANSI C, kan du C?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kan VB.NET, C#.NET, C++. scriptet i PVSS er basert på C++. Det jeg egentlig trenger er en activeX-kontroll som jeg kan skrive inn-parametere til. ActiveX-kontrollen må kunne vise en kran i 3d-grafikk og jeg vil kunne styre 3d-animasjonen av kranen med inn-parameterene. noen forslag på hva slags programmer jeg kan bruke for å få dette til? finnes det allerede noen slike løsninger? Jeg har lekt med tanken på å bruke DirectX-SDK og lage en activeX i VC++ men det blir rimelig avansert og tar for mye tid.

Lenke til kommentar

Jeg laget noe lignende, til spraylakkering av rørledninger til olje, for å vise hvordan røret var snudd siden rommet ble helt fullt av lakk når det ble malt.

 

Jeg laget et Com+ prosjekt i C++ og brukte OpenGL og var egentlig ganske enkelt å få til.

 

Jeg har ikke tilgang til kildekoden lenger though, siden den forsvant med forrige formatering for noen år siden :p

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke så veldig mye programmering, men jeg lurer på hvorfor du skal ha en "animasjon" og styre denne...

Det du jo vil er å vise ett bilde for hver possisjon kranen står i?

Er det ikke så simpelt som å ha mange bilder, en for hver possisjon, og så aktivere disse bildene ut fra hvilken possisjon den er i?

Eller skal du ha veldig mange possisjoner? Da blir det kansje for mange bilder ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...